ANTARA JB DAN SP...

assalamualaikum and hello readers.
aku rse agak sebak sket sedang aku menaip nie.
sebab tinggal beberapa hari jerk lagi aku akan mulakan semester3 di negeri orang.
dahlah jauhhhhhhhhhhhhhhhh anddddd i feel like i wannnaaa cryyy now! :'(
kenapa aku letak tajuk ANTARA JB AND SP?
sebab jb tuh tempat tinggal tanah tumpah darahku.hahahhaa
sp plak tempat tinggal aku demi meneruskan pelajaran aku.
okeyy aku tergedik sket nak letak satu cerita jb and satu cerita sp.saja nak buat drama sebabak kot kot pengarah suke ker boleh buat skrip tok citer baru.hahahhaa.



  • JOHOR BAHRU MEMANG AWESOME (:

kenapa aku cakap awesome.weyhhhh,dah 20tahun aku dok situh.tak de pindah pindah.dekat jb nie,aku ade family yg memang amattt sgt aku syg.ibu,sorry kalau ain kadang kadang atau memang selalu sakitkan hati ibu.ain mengaku ain bukan seorang anak yang baik.tapi ain cuba jadi yang terbaik.insyallah.ain janji ain akan bina masa depan yang baik untuk kita semua.lepas tuh,abg aku pulak ade mengeluarkan kata kata sampai aku tersentap.sedih woah ayat dia.dengan adik aku nye lagi.aku sedih sgttttt..i should be lucky dalam kami tiga beradik nie.tak yah citer ar ape yg bertuah nyer aku.is just aku rse bersyukur sgt.yerk,ALLAH memang adil.aku masih ingat kata kata abg aku 'ALLAH tuh adil.cepat atau lambat nye balasan setiap mnusia tuh hnye ALLAH sje yang tahu.kita sebagai manusia nie perlu kuat untuk teruskan hidup'.fine,,SENTAP AND SEDIH LAGI MENITIK AIR MATA.next,walaupun aku dikurniakan adik beradik dua2 lelaki and sket jerk tapi best tauuu..malam2 nanti,diorang ajak aku lepak gi cari burger smpai merayap bandar jb ,tengok laut.and the best things is kitorang suke borak borak sampai semua tertido.hahhahaa.tuh yang aku tak kekok sgt bila lepak dengan budak lelaki.dah terbiasa orang kata.hehehhe.next,macam mana sedap makanan yang aku makan,MASAKAN IBU aku adalah yang terbaik.kalau tak tambah kan,memang silap besar lah.and lately nie i admit that aku semakin cinta lagi sayang lagi suka layan budak budak kecik.budak budak kecik nie adik beradik aku panggil 'anak anak malaysia'.hahahhaha.anak anak jiran aku tuh memang pandai amek hati aku.setiap kali kitorang keluar rumah mesti dia tegur.dengan gaya pelat lagi tak paham ape diorang cakap.aku layan kan jelah.selalu klo aku nak keluar,diorang mesti ckp 'bye bye kak ain'.oh my allah..so cute lagi awesome gituhh.look like johor bahru are trully colourful my life but then i have to teruskan perjalanan aku dalam mengejar impian dan membina kehidupan.seriusly aku sedih sangat sangat nak tinggalkan mereka.aku sgt sgt sayang pada mereka.without them,i am nothing.duduk di bandar and duduk di kawasan yang agak kampung memang banyak perbezaan nye.dengan jem memanjang,barang semua mahal,tapi tu lahhh.aku kena jugak tinggalkan home sweet home aku nie.aku selalu cakap dekat diri aku 'alah,ain kejap jerk kau duduk merbok nie.kau datang sini pon sebab kau nak dpt segulung ijazah.tuh jerk'.its true,4 month break membuka minda aku untuk terus mematangkan diri aku.sampai aku membuat perbezaan antara jb dgn sp lagi.hahahhhaa.actually banyak lagi yang menarik tentang kehidupan aku disini.tapi setakat nie jerk yang terlintas dlm kepala otak aku nie.maklomlah cuti lama sangat otak jadik lembab lembab gituh..hahahhaa



  • SUNGAI PETANI YANG INDAH *-*

lebih tepat lagi aku tercampak di bumi merbok.ape yang best nye duduk situh?aku ketagih bau getah tuh weyh.hahahhaa.gila kau!mula mula memang tak selesa tapi lama lama dah jadi biasa plak.kata orang tak kenal maka tak cinta.dekat sini jugak banyak yang buat aku berubah.yang paling penting aku menjadi semakin matang.wah,ayat berlagak kau kan hebat seyhhh.hahahha.jujurnya,sesusah mana pon subjek yang aku kena belajar aku akan sedaya upaya belajar so that aku akan lebih faham.aku pegang satu prinsip 'lebih baik dapat jawab sket drp tak dpt jwb lgsg'.see,boleh jadi motivator tak gaya aku bermadah helah nie?hahhahaa.dulu,aku jenis cepat berserah pada ALLAH.tapi usaha ciput jerk.now,im changing.alhamdulilah,sedikit demi sedikit ALLAH tunjuk kan pada aku.aku mengaku terselit jugak cerita sedih dekat merbok nie.hurrmm,,tapi ALLAH tunjuk sikit demi sedikit.and di sini jugak aku cube selami perkataan KARMA.haishh,tak nak cakap pasal tuh!fullstop.walaupun dulu rasa berat hati aku nak jejak kan kaki di bumi merbok nie,tapi perasaan tuh bertukar bila aku jumpa kawan kawan yang sememangnya awesome.best sgt sgt.yelahh,aku tak kenal sorang pon dekat situh last last aku dapat gark life aku yang best lagi manis manis belaka.aku tak sabar nak buat drama sebabak dengan mereka.cuma yang tak bestnya aku pon tak faham kenapa orang suka pandang slack dekat aku?sebab aku orang luar kah?hah,yang penting aku duduk situ sebab aku nak belajar dan jugak timba pengalaman berada dekat tempat orang.betul lah orang kata kita kena biasakan diri kita dengan adat dan budaya tempat tuh.aku cuma berharap sem depan aku lebih tabah dalam meneruskan kehidupan aku di situ.aku nie kadang2 cepat lalai.yelah,dekat dekat final baru nak study.bukannya nak study constantly.insyallah aku akan cuba yang terbaik.


tu jelah kisah yang tak berapa best tok aku cerita dekat korang..sebab mood aku nie kot menyebabkan aku gagal menyediakan sinopsis kisah sedih aku dengan baik.hahahhaa..what can i say.setiap tempat punya kelebihan and kekurangan yang tersendiri.to my friends at there,tolong betulkan aku andai aku silap.tolong beritahu aku andai aku alpa dengan kisah lama.tolong bagi semangat dekat aku kalau aku down.tolong aku kejar cita cita aku nie dulu sebelum berjumpa dengan cinta sejati.fuyooo,ayatt last last tuhh tak menahan.hahahhaa.


sekali lagi fikiran aku tertanya


"akankah hari hari ku nanti masih sama seperti semester semester yang dulu?"


ikhlas lagi suci,


akuainkausiapa.blogspot.com

Catat Ulasan

0 Ulasan