Tuesday, January 12, 2016

GIVEAWAY : KENANGAN MANIS 2015




Kenangan Manis Tahun 2015

Aku nak share kenangan manis aku ke pelbagai tempat , Alhamdulilah , banyak juga tempat yang aku pergi untuk tahun 2015 . Bersyukur sangat ALLAH berikan aku ruang dan peluang , Dia izinkan hamba dia yang lemah ini ke pelbagai tempat . Ini lah beberapa tempat yang aku sudah jejaki . Terima Kasih ALLAH . 

  • Penang
Photo from farahainzfa

Alhamdulilah , tahun 2015 merupakan kali ketiga ain dapat naik ke Bukit Bendera . Seronok sangat . Kebetulan , housemate ain , blogger juga si Syiera Firdaus tu kahwin pada hari raya . Jadi , ain pun plan lah dengan keluarga beraya di utara . Naik flight dari JB-Penang , lepastu sewa kereta . Senang takyah rasa stress jalan jem . Hahaha . 


  • Sungai Petani , Kedah



Photo from farahainzfa


Tempat ini merupakan tempat aku ulang alik dulu . Yelah , belajar dekat Uitm Merbok . Dekat tiga tahun duduk disana , ulang alik dari JB ke sana dah macam biasa dan aku sendiri dah tak rasa jauh pun utara tu . Tengok berapa ratus KM lagi nak sampai ke JB pun aku senyum je , tak mengeluh pun jauh sebab itu dah jadi kebiasaan aku . Jujurnya , ini satu pengalaman yang indah dapat belajar jauh dari tempat tinggal .Hahaha. Oh , gambar ini masa kawan aku si Syiera dan Ayang selang beberapa bulan je . Kan dah cakap ulang alik . Hahaha. 


  • Pahang 

Kebetulan , kawan geng masa matrik kahwin dekat Jengka . Jadinya , ain dari JB naik flight ke KL , dari Kl naik satu kereta dengan geng yang lain ke Pahang . Walaupun sampai ke Gambang lambat , tapi sekurang kurangnya , dapat la juga reunion beramai ramai . Kitorang sewa 1 homestay je nampak je homestay tu kampung , tapi fully furnish . Aircond semua bilik . Rasa selesa sangat. Itu first time ain ke Pahang dan Insyallah nak ke sana lagi . Nak explore lagi .


  • Hatyai , Thailand
                                           

Alhamdulilah , dapat juga merasa ke Hatyai , Thailand . Kebetulan hotel yang aku stay memang betul betul di tengah bandar , apalagi setiap malam memang berjalan kaki je keliling night market dekat situ . Paling yang aku suka ialah ke Floating Market sebab ianya penuh dengan makanan . Banyak juga makanan yang aku rasa . hahaha . 


  • Putrajaya  

Masa nak ke Pahang kan ain naik flight dari JB-KL . Dari KLIA2 ain naik ERL ke Putrajaya . Sebenarnya , itulah pertama kali aku naik ERL . Hahaha .  Dah alang alang nak ke KL Sentral kan , kebetulan ain amek flight pagi dari JB , alahai tak sampai sejam pun dah sampai KL . Dekat Putrajaya sempat lah berjumpa dengan kawan baik dari sekolah rendah dan dia jugak fit buddy ain . Hehehe . Tak puas jumpa lah sekejap sangat . Nak sangat spent time masa lagi dengan dia .


Nanti lah aku nak buat entri khas di setiap tempat yang pernah aku pergi  . Insyallah . sekadar berkongsi apa yang boleh di kongsi untuk bacaan semua .

6 comments:

Eintan Nurfuzie said...

cik en masih x sempat nk join GA ni.. hrp sempat.. good luck!

nuyui a.k.a miss YUI said...

bestnya jalan merata 2015 ya..

Azlan Strider said...

Good luck and all the best...Hopefully tahun 2016 lagi banyak kenangan manis dari 2015..hehehe :D

Regards,
-Strider-

Cik Pa'in said...

Goodluck okay, dari segmen sama :)

aRz MoHa said...

banyak kenangan manis tercipta...semoga 2016 lebih banyak lagi kenangan dicipta

Cik Hani said...

hai.. thanks sudi join segmen hani..
good luck dear :)