39/366 : DIARY OF THE DAY - 8 FEB 2016

 




Assalamualaikum dan hello kepada semua . Minta maaf hari ini aku tak update tepat pada duration 8 februari itu . Tapi , kira okay lah aku update jugak walaupun dah tengah malam nak ke pagi buta baru tergedik gedik nak menaip . Meh , aku nak cerita apa yang aku buat untuk hari ini .



Seawal pagi lagi ayah aku dah ajak kitorang pergi bersihkan kubur arwah ibu . Bersih kan macam trim dan potong rumput rumput dan letak baja dekat pokok dan rumput itu supaya makin segar . Lagipun , pakai rumput tanam itu kan kena rajin dan selalu trim supaya ianya kelihatan cantik dan tak rosak . Aku lebih banyak kepada sebagai pemerhati je . Hahaha , Dah manpower dah cukup . Powerpuff girl ini duduk je la nengok apa yang rasa nak tengok . Alhamdulilah , ALLAH itu sememangnya Maha Mengetahui . Dia bagi cuaca yang sangat redup supaya kitorang selesa untuk membuat kerja kerja pembersihan . Kalau tak , memang kena hadap panas terik . Tapi , Dia kan sayang kepada hamba hambanya .



Seterusnya , ayah aku boleh pulak nak breakfast KFC dah alang alang dia ternampak breakfast RM 4 . Power iklan itu sampai terus nak pergi makan . Hahaha . Tapi aku tak makan pun , sebab aku kan tengah proses kurus mengurus ni . Ayam KFC boleh je makan , tapi aku avoid sebab fast food kan banyak kandungan minyak yang banyak lepastu aku tengok majoritinya semuanya ada carb . Jadi , aku decide untuk tak makan langsung ! Rasa bangga disitu . Hahaha . Mesti akak KFC itu ingat aku puasa sebab aku tak order apa apa . Hahaha .



Lepastu , aku cakap dengan ayah aku nak singgah pasar kejap nak beli stok ikan bukannya untuk aku tapi untuk kucing kesayangan aku si Suzie itu . Suzie dah tak berapa nak selera makan makanan kucing macam Friskies , Vitapet itu . Tekak dia boleh terima ikan dan ayam . Itu pun aku memang kena hancurkan , baru dia nak makan . Sebenarnya , that was not me at all yang mana nak melayan kucing sampai macam gitu sekali . Tapi , aku rasa ini amanah ALLAH . Suzie muncul dalam keluarga aku seminggu sebelum arwah ibu meninggal .Dan yang beri nama Suzie itu ialah arwah ibu aku sendiri . Sebab itu aku sangat sanggup habiskan sedikit masa aku untuk melayan Suzie makan . Sebab setiap kali aku teman dia makan , aku seperti teringat pada arwah ibu aku . Ini amanah dari ALLAH . Insyallah , mana yang mampu aku buat lah sedaya mungkin . 




Settle pergi ke pasar , kebetulan pasar memang dekat sangat dengan kedai RM 2 . Actually bukannya RM 2 tapi RM 2.12 termasuk GST . Hahaha . Baru teringat , gunting nak menggunting dan potong ayam dan siang ikan itu dah tak berapa elok . Makanya , singgah lah sekejap . Sempat jugak aku melihat macam mana SOP bila stok sampai di kedai itu . Fuh , no wonder lah sales dia masuk mengalir setiap saat . Settle pergi ke kedai RM 2 itu , aku sebenarnya dah lapar tahap gaban . Hahaha . Nasib lah sebelum singgah ke kubur arwah ibu , aku sempat makan kacang segenggam . Kebetulan dekat dekat situ ada jual lauk pauk . Ya ALLAH , banyak sangat pelbagai menu dan juadah . 




Paling aku geram tengok lauk ikan dan sayur dia . Hahaha . Yang bestnya dekat kedai itu , dia bagi keropok percuma . Amek lah seberapa banyak pun . Its FREE ! . Patutlah ALLAH limpahkan rezeki kepada kedai itu . Makanya , aku pun tapau lah untuk isi perut aku ini . Sebenarnya aku tak cukup tidur . Tidur pun dah dekat pukul 3 pagi . Sampai je rumah , boleh pulak orang TM Unifi datang sebab semalam ayah aku ada buat aduan lah . Unifi rumah kitorang ini kadang kadang dia macam terpadam kejap . Terus loss connection . Kau bayangkan kalau tengah sending dokumen yang penting , haa ,terkezuttt kau ! Macam itu lah kitorang rasa . Dahla aku dengan perut lapar . Melantak lah aku sorang sorang dekat dapur . 




Habis aku makan , aku sangat sangat mengantuk . Aku tertidur sampai lah pukul 2 petang tak silap . Sebab ayah aku dapat dua jemputan kahwin . Aku memang tak larat sangat lagipun nak kempiskan perut untuk makan besaq malam nanti . Kata birthday gegirl . Hahaha . Makanya ayah aku pergi dengan abang aku je . Aku pun bangun lah mandi solat apa semua . Weyh , sampai tahap dah doplolima tahun ini aku macam dah tak kisah sangat free call yang Maxis bagi tu . Sebab aku tak guna langsung pun . Hahaha . Sambil sambil itu aku sempat lah scroll wish wish daripada semua orang . Banyak lagi tak reply . Hahaha .




Sambil itu , aku terfikir nak pergi makan kat mana ehk . Last last aku decide dekat Senibong lah . Sebab banyak kedai yang aku nak pergi itu tutup . Shame on you ain ! CNY masa birthday . Kedai semuanya tergedik nak tutup . Aku punya lah gamble pilih Senibong sebab aku nak seafood . Aku nekad nak bantai cukup cukup ketam . Hahaha . Ternyata ALLAH sangat lah Maha Mendengar doa hambanya . Aku doa aku nak sangat hari ini , aku dapat makan makanan yang sedap dan special . 



Sampai je dekat Senibong , biasa la jem sedikit sebab waktu cuti kan , banyak gile orang parking pun penuh . Lepastu ayah tergerak hati nak parking belakang belakang sekali . Ya ALLAH aku rasa macam ALLAH dengar sangat wish aku pada hari ini . Yang mana aku nak hari ini aku rasa makanan yang special . Sebab aku dah selalu jugak makan dekat Senibong itu macam biasa je pada aku .



Sekali dekat belakang itu rupanya ada kedai baru . Ya ALLAH decoration dia sumpah cantik gile ! Esok aku review ehk . Aku memang macam gembira sangat ALLAH tunaikan impian aku . Weyh , aku sangat sangat recommend kedai itu pada orang yang nak MAKAN SAMPAI KENYANG ! ITS BUFFET RESTAURANT AND ITS SUPER DUPER AFFORDABLE ! ME LIKE A MONSTER EAT THE SEAFOOD . HAHAHA .



Sengaja aku besarkan caption . Hahaha . Insyallah , entri ini akan bersambung . Jangan risau ! Bab makan sedap wajib kena kongsi . Hahaha . Okay ! Assalamualaikum .



SELAMAT HARI JADI KEPADA DIRI SENDIRI NUR FARAHAIN BINTI ZAINAL ABIDDIN YANG KE 25 !

 


Catat Ulasan

0 Ulasan