44/366 : DIARY OF THE DAY - 13 FEB 2016

 



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini jadual aku agak padat . Malam ini baru sempat buka laptop update blog . Walau macam mana sekalipun , that my mission untuk kosisten blog . No matter penat ke ape , update lah jugak kan . Hari ini aku punya aktivi ialah :


  • Pergi pasar restock barang dapur 
Semenjak aku dah mula nak mengamalkan proses kurus mengurus ini , aku banyak ke pasar membeli bahan bahan untuk dimasak sendiri . Keluarga aku secara tak langsung melibatkan diri untuk mengubah gaya hidup ke arah makanan yang lebih sihat  . Alhamdulilah . Sebenarnya bercakap tentang sayur sayuran apa yang kita boleh makan , ianya bergantung kepada individu itu sendiri . Sebabnya aku sendiri try and adjust apa yang ikut selera tekak aku . Biasanya , aku akan beli dalam kuantiti sedikit dulu , kalau kena tekak , kira akan jadi menu harian aku lah . Kadang , orang boleh masuk dengan sayur sawi je , kadang tidak . Apa apa pun , ianya terletak pada selera tekak masing masing . 



  • Kemas semua koleksi tudung dan shawl 
Sebenanrnya , aku tidur pukul 4 pagi kot . Hahaha . Sebab semalam lepas habis tengok maharaja lawak mega , aku buat kerja gila kemas kan tempat shawl dan tudung aku . Setelah aku bagi orang , ada lah dalam 50 helai tudung . Hahaha . Tak banyak sangat kot . Sebab ada yang aku menang giveaway , ada yang orang bagi . So , tak banyak lah kan . Ada sorang kawan aku , fuhh dulu aku siap kira lagi 100 lebih kot koleksi dia . Tak tahu lah sekarang macam mana bertambah koleksi dia . Hahaha. Seronok tengok dah cantik dan tersusun koleksi aku itu . Tak sempat lagi nak amek gambar . Insyallah nanti dah amek gambar , aku share dengan korang . Sebenarnya , aku banyak dapat idea macam mana nak susun dari youtube do it yourself , kena rajin expose kan diri dengan macam itu . So that , kita akan jadi lebih bersemangat nak kemas rumah sebab kita dapat banyak idea .



Cukuplah entri yang sedikit dan simple ini . Aku sangat sangat kepenatan . Hehehe . Assalamualaikum :)


Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Hai.nak kurus cara senang tak?caranya macam ni..1)say no to ice..minum air suam setiap hari..ais boleh gemukkan badan! 2) kurangkan makan fast food..2X sebulan da memadai. 3) kurangkan makan nasi, lebihkan serat seperti sayur dan buah-buahan. Nasi tu kandungannya karbohidrat utk sumber tenaga. Tapi tenaga yang tak digunakan akan bertukar jadi lemak. 4) makan oat..selain boleh kurus kan badan oat boleh lancarkan sistem pencernaan. So, tak ada la sembelit!

    Semua ni rutin diet saya.alhamdulillah maintain je badan ni...

    Sambil-sambil jaga kesihatan Jom try jana extra income plak...:)

    http://YouthToEarn.com/?ref=243578

    BalasPadam
  2. Hai.nak kurus cara senang tak?caranya macam ni..1)say no to ice..minum air suam setiap hari..ais boleh gemukkan badan! 2) kurangkan makan fast food..2X sebulan da memadai. 3) kurangkan makan nasi, lebihkan serat seperti sayur dan buah-buahan. Nasi tu kandungannya karbohidrat utk sumber tenaga. Tapi tenaga yang tak digunakan akan bertukar jadi lemak. 4) makan oat..selain boleh kurus kan badan oat boleh lancarkan sistem pencernaan. So, tak ada la sembelit!

    Semua ni rutin diet saya.alhamdulillah maintain je badan ni...

    Sambil-sambil jaga kesihatan Jom try jana extra income plak...:)

    http://YouthToEarn.com/?ref=243578

    BalasPadam
  3. Nama pun perempuan kan, tak sah kalau tudung tak berpuluh haha

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.