45/366 : DIARY OF THE DAY - 14 FEB 2016

  


Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hari ini agak kelam kabut gelabah sedikit kerana laptop ain buat hal . Dalam kepala otak dah pikiaq , adoyai , macam mana dengan blog akuainkausiapa ni ? Siapa nak tolong update kan kalau tak diri sendiri . Hahaha . Cer teka kenapa aku gelabah ?  Sebab aku tak ingat password . Hahaha . Siap geledah buku catatan apa semua . Last last aku reset semula . Alhamdulilah , boleh masuk . Yang tak bestnya kena update pakai ipad je ni . Tak syok oh . Lagi best pakai laptop sebab perasaan aku menekan keypad itu ye. Hahaha . Jadi untuk hari ini , aku nak share dengan korang ;

  • Tersedih sebab rindu arwah ibu
Tadi aku sangat tak larat disebabkan period pain. OMG! Tak sensored sangat kan ? Lagipun its a normal kan perempuan bercakap mengenai ini . Yes ! Its freaking damn hurt . Sampai aku menangis menahan sakit . Terus aku teringat arwah ibu aku . Sebab dulu kalau aku merajuk , kalau aku menangis , kalau aku sakit , dialah selalu pujuk aku . Kadang kadang dia buatkan aku milo panas . Lepastu sanggup naik tangga rumah ketuk bilik aku sebab ibu aku tak berapa nak larat naik tangga . Aku jadi tersedih sebab sekarang , aku yang kena pujuk diri aku sendiri . Aku nangis seorang diri . Tapi , we are not alone . ALLAH kan ada . Dia pasti rawat rasa sedih itu . Aku selalu cakap , Dia tahu  apa yang aku rasa . Aku tak perlu nak buktikan pada mata mata manusia yang susahnya nak teruskan hidup tanpa seorang ibu . Tapi , ALLAH itu Maha Mengetahui Segala galanya . Dia sebenarnya sentiasa rindukan doa dan rintihan dari hambanya. Kenapa kita kena cari belas ihsan manusia sedangkan Yang Maha Esa itu sentiasa ada bersama kita . Jadinya , aku terus rasa lega dan tenang lepas mengadu kepada Dia Yang Maha Mendengar itu . Terima kasih ALLAH kerana kau selalu merawat hati aku ini .


  • Kosisten update Diary Of The Day 
Demi aku nak mereward diri aku sendiri , dan janji aku untuk kosisten update diary of the day , aku gagah juga menaip walaupun aku rasa macam tak syokk oh update tanpa guna laptop. Oh , aku nak minta maaf juga , aku memang susah sedikit la nak blogwalking sekarang . Sebab selalu kalau aku blogwalking memang sekali berpuluh beratus . Jadinya , mana yang kalau aku nampak post korang , randomly la aku singgah dan komen ye . Fuhh jadi blogger ini banyak juga dia punya rintangan kan untuk kosisten kan menulis . Tabik la pada yang memang hari hari update dan sempat blogwalking ke blog blog yang lain . Insyallah , aku pun nak tingkatkan lagi prestasi aku dalam dunia blog ini . Sama sama lah kita ye .



Cukup lah untuk ini sahaja apa yang aku dapat update . Jangan lupa terus kosisten ye dalam dunia blog ini ,! Assalamualaikum 😉


Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. Sangat setuju yang kita akan tenang mengadu kepada Dia. He knows everything dan hanya Dia yang mampu rawat luka-luka kita. :')
    Keep strong!

    BalasPadam
  2. HYEE..THANKS SINGGAH BLOG SYIRA LOKMAN :D DAH LAMA BARU SEMPAT NAK SINGGAH SINI BALAS KUNJUNGAN..DOAKAN SYIRA FOR NEW SEM :D

    BalasPadam
  3. saya pon blogwalking mana yang lalu newsfeed je skrg ni.. tak dan la dik oi.

    BalasPadam
  4. hai ain , ain dtg melawat. huu boleh mcm tu kan ? hiks

    BalasPadam
  5. do take cre ok...ALLAH will always be with us....

    PS...salam perkenalan....

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.