48/366 : DIARY OF THE DAY - 17 FEB 2016

Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alamak , dah time time gini baru nak update blog akuainkausiapa ini . Wohoo , hakak pack jadual sampai ni baru nak menaip ini . Terfikir jugak untuk buat schedule post , just set time bila nak post entri itu . Tapi itu lah , berblogging ini kena ada mood jugak kan . Makanya , untuk hari ini aku nak cerita pasal :


  • Peng update tegar
Aku kalau dalam group ada sesetengah yang aku suka memekak atau bahasa yang paling aku suka mencapap . Hahaha . Lagi sekali aku ulang , mencapap ialah mencari publisiti tapi aku suka eja begitu sebab its sound soooo betul betul show off . Hahaha . Ada kalanya dalam group whatsapp aku lebih memilih untuk berdiam diri sebab tak tahu nak sembang apa . Bukan itu sahaja , aku realize yang sometime kita kena jugak jaga sensitiviti manusia yang terlibat dalam group itu . Ini kekadang aku nengok slumber je pompang pompang (sembang rancak) sampai beratus beribu notifications kau ! Jenuh iolls nak scroll. Terus delete je kadang kadang . Hahaha . Sebab jujurnya , pada usia yang doplolima tahun ini aku jadi banyak kesedaran yang perlu ke semua benda nak pompang pompang tapi in reality you are nothing! . Instead of sembang je why dont you do something to have a better result in your life . Haaa , aku terus speaking londonnnn ni . Hahaha . Maaf aku perasan yang aku belum kahwin ini pun bukannya jenis berkepit dengan hanset or social media 24/7 . Aku bukan jenis yang kaki ngadap social media setiap masa weyh! Its not a life bebeh . Ada masa aku jenis akan campak tepi henset . Tengok tv especially layan english movie . Hahaha . So , in our life , tak yah lah sibuk nak jadi pengdate tegar sampai kita lupa nak menghargai masa yang kita ada bersama dengan orang yang kita sayang .


  • Generasi Berbeza
Jujurnya , membesar dalam usia doplolima tahun tanpa seorang ibu ini bukannya suatu perkara yang mudah . Bila mana aku kena hadirkan diri ke program program yang melibatkan makcik makcik , faham faham lah situasi dan cara mereka macam mana kan . Ianya suatu yang sangat berbeza dengan gaya hidup remaja macam kita . Cehwah , remaja lagi ke uolls . Hahaha . Walaupun begitu , aku kena lah guna kan cara aku yang berbeza macam mana aku jumpa dengan kengkawan aku . Susah juga tau nak menyesuaikan diri lagi lagi bila mula mula nak memulakan perbualan dengan orang yang tak sebaya dan tak segenerasi dengan kita . Tapi , ALLAH itu nak ajar aku untuk belajar sesuatu perkara yang baru . Lagipun tak ada lah kita berada pada takuk yang sama sahaja kan .


Fuhh , cukuplah untuk hari ini . Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Bila da umur meningkat automatik cara prgaulan pun da byk brbeza mksudnya da pndai brgaul dgn org yg umur lbh tinggi dri kita

    BalasPadam
  2. sempoi nye....penulisan......kreatif..hihihih

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.