49/366 : DIARY OF THE DAY - 18 FEB 2016

Assalamualaikum dan hello kepada semua . Diam tak diam sebenarnya dah masuk hari ke 49 kita berada dalam tahun 2016 . Ya ALLAH kejap nya masa berlalu kan . Aku pun dah selamat menyambut hari jadi yang ke doplolima tahun . Masuk hari ini , dah sepuluh hari aku berusia 25 itu ! Ya masih muda ! Hahaha . Dah tu kau nak cakap dah tua . Choy ! Tak best kot rasanya nak declare diri ini sudah menjangkau penuaan . Hahahaha .  Rilex lah , kita enjoy ! Okay ain tolong serius , orang tengah khusyuk baca apa yang kau tengah tulis ini . Hahaha . Terima kasih ye sebab sudi baca blog akuainkausiapa ini . I is terharu ! Makanya untuk diary of the day pada hari ini aku nak share tentang ;



  • Berhati hati dalam bersosial media
Ini cerita benar berlaku kepada kawan aku yang terlampau open memaki hamun di facebook dan mengakibatkan diri dia ditahan . Ini pengajaran kepada kita , walaupun kita ini setiap hari setiap saat bermain dengan emosi , tapi kita perlu jugak berhati hati dengan setiap butir patah perkataan yang kita tulis dan lontarkan . Itu sebab aku semakin kurang aktif di Facebook dan twitter pun sekarang lebih cenderung untuk retweet tak pun scroll je . Aku lebih prefer scroll di Instagram sebab ianya gambar . Lagipun , aku lebih suka pada Instagram sekarang berbanding di Facebook . Kadang kita tak sedar apa yang kita buat itu sebenarnya satu kesalahan sebab itu kita perlulah berwaspada dan berhati hati dengan setiap tindakan . Orang sekarang semua benda nak bagi tahu dekat social media . Semua benda main slumber je meluahkan perasaan . Dari sudut positif nya , apa apa yang kita update ini sebnarnya mengajar kita untuk berfikiran matang dalam setiap apa yang kita lakukan . Ingat ! We have a limit in throw it out our emotions . 


  • Sponsor kepada giveaway ini 
Alhamdulilah , untuk kesempatan bulan februari ini , blogger kepada sayasyiera.blogspot buat giveaway sempena hari jadi dia . Disebabkan aku pun lahir bulan februari , makanya aku pun cakap lah , nak tumpang sekali . Hahaha . Korang jangan lupa join ye . Link dia yang dekat bawah ini .



Okay , cukuplah untuk hari ini . Assalamualaikum :) 

Catat Ulasan

0 Ulasan