50/366 : DIARY OF THE DAY - 19 FEB 2016

Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini dah hari ke-50 weyh! Dah hari ke 50 kita berada dalam tahun 2016 . Cepatnya masa berlalu kan . Alhamdulilah juga , dekat jb ini hujan jugak . ALLAH turunkan rahmat hujan supaya bumi ini sejuk dan tak panas . Sejuk sejuk ini best tidur . Hahaha . Jadi untuk hari ke 50 Diary of the day aku ini , aku nak share pasal :


  • Tema majlis hari jadi
Sekarang ini boleh dikatakan semua nak sambut hari jadi bertema kan . Masa aku kecil kecil dahulu , asal ada kek , belon , gula gula dah cukup dah sebagai hari jadi . Tapi , zaman sekarang dah berubah . Alhamdulilah , berkesempatan dijemput ke hari jadi anak kawan . Tema minion kau . Hahaha . Sanggup mama dia nak mintak pinjam alas meja biru dan kuning . Dari alas meja , kek , kuih apom pun minion jugak . Sedap. Yang best ada salad dan ayam bakar . Ya ALLAH sedap hingga menjilat jari . 



  • Kenduri sana sini 
Jujurnya , bila tengh dalam proses kurus mengurus ini , memang ianya sangat satu cabaran . Cabarannya bukan kena buat exercise sampai berpeluh peluh , tapi semuanya tentang makanan . Yela , dalam hidup ini makanan memang satu cabaran yang hebat . Makanan la penyebab aku bambam . Tapi tetap diri sendiri juga yang salah . Alhamdulilah , setiap kali bila aku pergi ke mana mana majlis , aku akan cakap pada diri aku to say no pada makanan yang ada carb dan manisa manisan . Lagipun untuk sementara je kan . Penat woi berusaha bagai nak rak bila dapat cabaran macam gini je terus lupa mission yang kita nak capai . Hehehe . So , tolong jangan goda aku sangat sangat dengan makanan ye! Kesian aku tau . Hahahaha .


Sebelum aku tutup entri ke 50 ini , aku nak jemput uolls untuk join giveaway yang aku sponsor ini .

Klik di sini. Awesome Birthday Giveaway 

Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. untung le bebudak sekarang bertema2 besday nye.
    dlu masa skolah kalau dpt bawak kek gi kelas n sambut ramai2 ngan member kelas tu kira paling grand lah hahaha

    BalasPadam
  2. eh, jadi sponsor? okay. nak join la. hahaha kan? dah hari 50 dah.. jemput la singgah baca diary kita pulak.. http://aienienka.blogspot.my/2016/02/50366-19th-of-february-choice-of-songs.html

    BalasPadam
  3. Terjah sini. Nasihat aku, jangan pantang sangat makan, pantang tengok takpa. Hahahahhaha

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.