54/366 : DIARY OF THE DAY - 23 FEB 2016

Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah dah hari ke 54 ain kosisten update blog . Itu satu penghargaan yang besar untuk diri ain . Betul lah orang kata , kalau rancang untuk mencapai sesuatu kena start doing it . Yang paling susah ialah part nak kosistenkan apa yang patut kita buat . Jadinya , aku dah macam jadikan kebiasaan hari hari update diary of the day ini . Jujurnya , aku sendiri rasa bangga kepada diri sendiri sebabnya aku dah melangkah kepada 50 entri . Fuhh , aku tak pernah buat kosisten update blog sepanjang aku menjadi blogger . Tapi , untuk tahun 2016 ini aku nak sendiri menyaksikan perubahan yang besar kepada diri aku yang lebih positif. Insyallah . Jadi untuk hari , aku nak update tentang ;



  • Bestnya ada fitness buddy !
Jujurnya kalau kau tengah dalam proses kurus mengurus ni , kita mesti kena ada orang disekeliling yang support kau .Bukannya suara suara biawak yang akan bring you down . "Ala , takyah lah nak makan jaga jaga sangat". "Kau ni kata selalu pergi gym tapi tak kurus pun" . Rasa nak mencarut je orang cakap macam gitu . Kau ingat lemak dekat badan ini boleh terbuang sehari dua? Kau menternak lemak pun ambil masa setahun dua . Apatah lagi kau nak buang nya . Memang la take time. Yang penting aku buat something . Aku kosisten kannya . Jadi , untuk kata kata macam gini kan boleh buat kita down kan . Haa , ini lah tujuannya ada fitnesss buddy . Fitness buddy aku ialah bff aku sendiri . Walaupun kitorang jauh , aku dekat jb dia dekat putrajaya tapi itu tidak mematah kan semangat aku . Nowadays , whatsapp kan ada . Apa apa exercise , makanan share lah dengan fitness buddy kau . Cari orang yang boleh positifkan kau disaat orang semua berkata negatif . It will make you back on track where should you doing it! 


  • Tak kuat lari !
Ahaks! Kalau dekat sekolah dulu aku paling benci bila kena lumba lari . Sebab aku start gemuk dari sekolah . Dari umur darjah 4 . Masa tu kan baru nak start perubahan hormon kepada akil baligh . Badan aku memang naik mendadak sangat . Seperti biasa , aku paling nak elak lumba lari . Sebab aku selalu menjadi orang yang paling last last . Sedihkan . Insyallah , untuk proses kurus mengurus ini , aku nak take the challenge . Apa yang aku benci itu aku nak buat. Tadi exercise , aku berlari sekuat hati . Ada orang cakap laju seyh ain lari tadi . Pergh , kau rasa ? Rasa nak nangis bila kita dapat mencapai sesuatu perkara yang baru . Insyallah , lepas ini aku cuba nak build up stamina dengan berlari . Doakan aku yer! 


Cukuplah untuk short entry diary of the day aku ini ! Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Seriously saya kagum sebab awak boleh update setiap hari, tajuk lain2, but still tentang apa yang awak buat. Patutlah follower ramai.. gaya bahasa pon sempoi. Terbaik!

    BalasPadam
  2. Saya pun naik cuti ni kena ada fitness buddy! Haha

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.