59/366 : DIARY OF THE DAY - 28 FEB 2016

Assalamualaikum dan hello kepada semua. Alhamdulilah, hari ini dah masuk hari ke -59 secara kosisten nya ain dapat update blog akuainkausiapa ini. Best best best . Insyallah , semoga makin kosisten . Jadi hari ini , aku nak update tentang ;


  • Perut meletop ! 
Hahaha , tajuk cerita tak boleh blah . Akibat hari makan sedunia semalam , mak oi perut aku meletop letop haaa . Aku dah lama tak makan sebanyak semalam . Haa , sakit perut hari ini the whole day . Hahaha . Nasiblah hari ini banyak berehat je dekat rumah . Aku nak makan minyak minyak pun tak berani . Nak bagi heal perut aku dari meletop. Hahaha . Boleh baca entri aku semalam . Ini entrinya . Diary of the day 58/366


  • Small success lead to big success !
Kata orang untuk capai sesuatu perkara itu , kita kena jugak lihat pencapaian yang kita telah berjaya maksudnya pencapaian yang kecil kecil . Contohnya , macam diri aku ni haa . Aku kan nak kurus kan . Bukannya ambil masa sehari boleh terbuang semua lemak . It's takes a few times to achieved the result . Jadi , sepanjang perjalanan kita nak capai apa yang kita nak itu , kita kena letak jugak small success yang kita harus capai . Aku letak yang aku nak pakai cincin yang arwah ibu aku bagi ini dengan selesa. Sebab lepas bambam sangat ini , cinci itu rasa ketat gila. Dan aku bukak lah , dan aku letak datelin yang aku akan pakai nya semula dengan selesa. Alhamdulilah , aku dah dapat pakai dengan selesanya . Seterusnya , kita kena ada jugak baju yang kita nak pakai . Ada satu cardingan aku ini , dulu tak muat nak butang , hahaha. Alhamdulilah dah muat nak butang kan dah. Seronok sangat bila small success kita dah banyak tercapai , dan seterusnya kita akan jadi lebih bersemangat untuk mengejar impian itu . Insyallah . 



Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Semoga terus success dalam mengurangkan berat badan. Saya pun dalam proses tapi haih semangat tak kental macam awak :(

    BalasPadam
  2. wah.. konsisten update blog

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.