76/366 : DIARY OF THE DAY - 16 MAC 2016



Assalamualaikum dan hello kepada semua. Hari ini dah 16 mac ! How was your day today ? Alhamdulilah , everyday , aku rasa bersyukur sangat sebab setiap hari , ALLAH sudi dengar luahan aku , apa sahaja lah , Dia Memang Maha Mendengar kan . Mengadu lah kepada Dia keran Hanya Dia sahaja Yang Maha Mengetahui . Jadi , untuk hari ini , aku nak cerita tentang :


  • Kemas dapur untuk lebih bersemangat untuk masak !
Okay yang ini aku perasan , kalau dapur aku tunggang langgang , mesti aku macm tak ada mood langsung nak memasak . Sumpah , nak masuk dapur pun menyampah gila. Jadi , petang tadi aku luangkan masa untuk mengemas , dan mop lantai dapur . Haa , terus aku rasa bersemangat . Insyallah, lepas ni aku memang nak jadikannya habit atau rutin harian so that hari hari aku nak memasak . Korang yang gegurl tuh , jangan malas yerk! Jangan semua nak suruh mak je kemas . Patutlah arwah ibu dulu selalu paksa belajar belajar mengemas rumah , rupanya aku dah kena pandai berdikari pada waktu sekarang . Haish , rindunya ibu ! 


  • Buat chicken slice salad resepi sihat !
Kebetulan semalam aku restock barang dapur , so aku pun mencuba lah beli chicken slice . Sedap jugak tadi aku buat . Aku tak makan dengan roti okay ! Sebab roti carb ! Biasalah , misiku kurus harus diteruskan . Less carb =more result . So , aku letak chicken slice dengan sayur lettuce dan tomaato letak mayonis sedikit . Well , aku sebenarnya dah lama woi tak makan mayonis . So , hari ni aku merasa lah sedikit . Hehehe . Abang aku lagi dasyat dia buat sampai 3 layer . Tapi dia makan dengan roti lah , campur chicken slice , campur telur hancur dan cheese . Kau rasa? Hahhaa . Sesekali dinner western kau jah ! Selalunya sandwich orang makan breakfast . Ni makan dinner . Hahaha .


Okay lah , itu je cerita aku untuk hari ini . Assalamualaikum :) 

Catat Ulasan

1 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.