110/366 : Tips Untuk Elak Cheat Day !

 



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hari ini sudah masuk hari ke 110 kita berada dalam tahun 2016 . Lagi sekali aku nak tanya , macam mana pencapaian azam yang korang wishlist kan awal awal dulu ? Pergi tengok semula mana nak tak on track tu , please get back on track as soon as possible ! . 

Untuk hari ini , aku nak berkongsi dengan korang qoute yang mana kawan aku bagi dekat whatsapp tadi . Terus aku rasa macam wow ! . Tipulah kalau kita sedang berada dalam proses menurunkan berat badan , mesti rasa nak cheat apa semua . Aku pun ada cheat jugak . Sebelum berat aku plateau dalam entri aku yang ini ,Plateau . aku ada juga cheat days aku . Hari Makan Sedunia ! . Resultnya , aku rasa macam satisfy gila lah konon berat dah banyak turun , makan macam orang gila . Tak sedar yang banyak lagi berat yang aku kena turunkan . End up , berat aku statik je almost dua minggu lebih .

Pengajarannya , bila kita dah memang niatkan sesuatu perubahan , kita kena lah kuatkan semangat kita , jangan asyik nak menipu je . Cuba kurangkan cheat days itu . Sampai bila nak jadi penipu je ? Sampai bila nak jadi manusia yang tahu sedapkan hati sendiri "ala , aku comel apa macam gini!" . 

Kalau orang kata gemok is awesome , aku sangat sangat bantah . Awesome ke bila pakai baju nampak benjol benjol lemak ? Awesome ke banyak baju baju yang dah tak muat ? Itu ke maksud sebenar awesome ? Pada aku , its our choice to decide who we want to be .

Ingat ! Before Making another unhealthy choice , remember macam mana payah nya hidup jadi seorang yang obesity ! . All the best for our journey !

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. gud luck...mmg selalu jugak dngar cheat day...

    BalasPadam
  2. saya pulak nak naikkan berat badan huhu underweight sangat

    BalasPadam
  3. Thanks 4 sharing.. Tgh dlm misi menurunkan berat badan jugaq ni :)

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.