95/366 : Restock Barang Dapur !

 



Assalamualaikum dan hello kepada semua ! Selamat hari isnin semua . Hahaha . First of all , aku nak minta maaf sebab blog aku tengah senget benget , carca marba sebab aku tengh edit . Lagipun , laptop aku dah kembali normal so tadi ada masa sedikit aku baru je deicde template yang macam mana . Insyallah dua tiga hari ni siap lah . Hehehe . Jadi , untuk hari ini aku nak update pasal :


  • Restock barang dapur !
Yeay ! I am so happy girl kalau dapat tengok sayur , buah buahan dan ayam , ikan , telur penuh dekat dapur . Jadi lagi bersemangat aku nak completekan 6 meal aku setiap hari . Yes , nak kurus makan kena kerap cuma makan memang kena jaga portion . Kawal portion itu . Bukan itu sahaja , sebagai manusia yang bambam , adalah wajib untuk korang kurangkan pengambilan makanan berasaskan Carb ! I repeat less carb more result ! Ceh ! Sebenarnya cakap dekat diri sendiri . Hehehe .okay , tips untuk restock barang dapur ialah buat list apa yang nak dibeli serta apa resepi yang kau nak masak . Janganlah syok sendiri beli last last rosak nanti . Bukan itu sahaja , korang juga kena rajin comparekan harga so that weekly budgeting kau tak ada lah over budget sangat . Rajin rajin lah singgah ke beberapa tempat . Macam aku , ada stok yang beli dekat Giant , ada yang dekat Mydin , dan ada yang dekat pasar . So , dalam hal ini mestilah kena bijak berbelanja ye !


  • Sakit leher dan perut !
Haa , ini yang aku alami pada hari ini . Hahaha . Sakit perut tuh sebab effect buat cardio semalam . Yang mana fokus banyak pada core iaitu abs . Makanya memang kalau nak gelak kena sopan sopan je lah . Hahaha . Semoga perut aku makin kecil dan lelemak makin terhakis jauh dari menjadi parasit dalam badan aku ni ye . Hahhaa . Tentang sakit leher pulak semalam aku terlampau penat . Main belasah tidur je sedar sedar dah subuh . Sekali baru nak bangun haaa , terasa sakit kau leher ni . Nak menoleh ke kiri dan kanan pun susah .hahahha . Insyallah , esok baiklah rasa sengal sengal itu .hehheehe .


Cukup untuk hari ini. Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

0 Ulasan