129/366: "Tak Johorean Lah Tak Makan Sate Wak Radol"




Assalamualaikum dan hai kepada semua . Straight to the point , hari ini aku craving sangat sate . Actually dah lama aku nak makan sate . Alhamdulilah , settle cardio workout petang tadi aku pun cakaplah dengan family aku , "jom makan sate malam ni" .

Dan , sebagai johorean siapa yang tak tahu sate wak radol . Peh , dia punya sedap memang boleh makan bercucuk cucuk . Untuk pengetahuan sate wak radol ni banyak dah cawangan dekat sekitar johor bahru ini . Cari je dekat kawasan yang berdekatan okay .

Family aku memang suka makan sate daging . Teringat dulu masa aku belajar dekat kedah , mak oi susahnya nak cari sate daging dekat sana . Jadi , tadi kitorang order 50 cucuk . Woi , kitorang memang bab makan sate memang jenis makan berlumba siapa habis cepat dia memang power . Hahaha.


Tapi , tadi aku rasa aku makan 15 cucuk je kot . Hahaha . Tak banyak kan . Tak apa , aku dah workout kan tadi . So , untuk recover makan lah banyak sedikit .

 

Tak johorean lah kalau tak pernah cuba sate wak radol . Dan untuk korang yang turun ke jb , wajib pergi cari sate wak radol tau !. Assalamualaikum . 

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Saya bukan orang johor pun tahu warung wak radol, sebab dulu pernah menumpang area warung wak radol di kempas tu..hehehe

    BalasPadam
  2. ok minggu ni blik JB kena try! terliur ni tau.. hehehe =)

    BalasPadam
  3. Noted. Akan ke kedai sate ni if turun ke JB. Tak pernah lagi ke sana walau mentua orang johor.

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.