EKSPLORASI JDT BLOGGER KE BUKIT GAMBANG -1

kredit photo : Sis Lin

Alhamdulilah, pada 8-10 Ogos 2018 , Ain bersama dengan geng JDT Blogger telah mengeksplorasi Bukit Gambang yang terletak di negeri Pahang. Antara JDT Blogger yang terlibat ialah Kak Julia , Sis Lin , Kak Seri , Kak Mar , Kak Sunah ,Nona , Kak Dila. Kami semua bergerak dari destinasi masing-masing dan selamat check in di Arabian Bay Resort dengan sangat mudah.
view daripada bilik ain

Dapat je kad bilik, apa lagi Ain pun excited la nak tengok macam mana rupanya bilik dia tu. Wow, sangat selesa.Nanti Ain akan cerita lebih details lagi tentang bilik-bilik yang terdapat di Bukit Gambang Resort City ni yer. Pertemuan pertama kami ialah pada makan tengah hari di Arabian Cofee House. Makanannya Alhamdulilah semuanya sedap-sedap belaka. Dapat lah kami geng JDT Blogger menangkap gambar menu-menu yang disediakan.

Amboi ain  , kemain semangat bawak beg hijau tuu.hahhaa . kredit photo : Sis Lin

Selepas makan tengah hari, kami menaiki Tram yang disediakan oleh pihak Bukit Gambang Resort City untuk ke water park. Ini merupakan pengalaman kedua Ain bermandi-manda di Bukit Gambang Waterpark. Tapi kali ini best sebab tak ramai orang. Kami pergi waktu weekdays, makanya tak perlulah nak berebut-rebut. Hehehe. Itu lah kelebihan uolls kalau datang pada waktu weekdays.


Di water park juga, kami diberi masa yang sangat banyak untuk betul-betul bereksplorasi di seluruh waterpark tu. Banyak kali juga Ain kehulur-kehilir bawa pelampung. Hahaha. Nanti Ain update full story tentang waterpark ni yang mungkin ramai orang tak tahu.


Malam tu kami makan malam di Oriental Oasis Restaurant. Kami geng JDT Blogger memang jenis suka tangkap gambar makanan, haaa tunggu i payung uolls menu-menu yang disediakan okay. Tamat untuk hari pertama kami bereksplorasi di Bukit Gambang Resort City tempat percutian menarik di Pahang. Nantikan hari kedua pula yer. Pasti lebih penuh dan padat aktiviti yang kami rasai dari pagi sampai ke malam. Tak percaya ? Tungguuuu 😁

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Sakan kan makan, mandi tu sakan gak hahahahaha
    Yang best, naik Tram hahahaa

    BalasPadam
  2. wah best2 ok x sabar nak tunggu gambar makanan! :D

    BalasPadam
  3. wahhh bestnya berjln2 ngn geng blogger

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.