Tomodachi Big Giveaway



Assalamualaikum

KLIK SINI UNTUK JOIN

GA ini ditaja khas oleh tiga bestfriends (Tomodachi) iaitu Syiera, Lienda dan Nurfarahain serta rakan sponsor yang sememangnya daebak seperti Butik Pinkku, Farhan Kerewx, Blog Ieta, Diari Jejaka Hangat, De Apple, Isamuddin Isa, Imtiyaz Asyar Enterprise, Asnawi Hassim, Beutskin Essence Datyn Mia, Ana Ahmad, Beautyshoppe Murah&Ori, Butik SofeaFiqa, Opzzpinky, Vitamin Kesihatan E-shoppe, Nur Nabilah & Mummy Rara Healthy.

DUE DATE: 30 JANUARY 2014

**************************************************************
REVIEW KHAS BUTIK PINKKU


Butik Pinkku menjual pelbagai jenis tudung, shawl etc yang sangat cantik dengan harga yang berpatutan. Kebanyakan material yang digunakan berkualiti dan comfy. FYI, butik pinkku sedang mengadakan promosi gila-gila. Guess what? Shawl Anya hanya RM10/Sehelai !!!!!

Apa tunggu lagi? Dapatkan sekarang.

Contact:
FB Page: Butik Pinkku
Website: Butik Pinkku







Segmen Blogger's Birthday by Invisible Me


apa yang ain mahu nanti ? memandangkan this coming 8th February ain akan berumur 23 tahun , nak wish sekurang kurangnya dari 23 blogger kalau lebih lagi seronok dan kasi semangat sikit lagi lagi yang dah pun berumur lebih dari 23 ni . Bukan apa , tak ready lagi nak masuk 23 tahun. hahaha. 
jadi , mohon save dalam kalendar and 08 . 02 . 2014 ni ya ! :)

pssst ; nak join ? klik je banner tu ye !

8 Pintu Murah Rezeki

8 Pintu Murah Rezeki


8 Pintu Murah Rezeki 

 Sama sama kita beringat . Rezeki tu sebenarnya hadir dalam pelbagai bentuk dan cara . Tidak semestinya kita kaya kita sudah peroleh rezeki . Sedangkan diberi kesihatan yang baik itu juga salah satu rezeki yang ALLAH beri . Masih mempunyai kedua ibu bapa juga  merupakan rezeki kerana ada antara saudara saudara kita yang dari kecil dah kehilangan kedua ibu ayah . 

Macam ain sendiri , rezeki dalam berkeluarga , ibu ain baru 2 bulan 6 hari meninggal kan ain dan keluarga . Tapi itu mungkin bukan rezeki untuk ain , untuk ibu melihat anak anak nya berkahwin dan membina masa depan . Tapi betul sekali point yang nombor 1 . Jangan sesekali kita derhaka dengan ibu bapa . Ain selalu ingatkan pada diri ain , jangan kita salahkan kedua ibu bapa kita kenapa kita dilahirkan dalam keadaan tidak berharta tidak kaya seperti mereka yang bernasib baik , tapi kita patut salahkan diri kita sendiri andai kita tidak berusaha mengubah keadaan tersebut menjadi lebih baik . Sebenarnya pelbagai cara bagaimana kita mahu mengetuk pintu rezeki . Tinggal lagi bagaimana diri kita sendiri mencari erti rezeki sebenar itu. 

Jadi sama samalah kita berusaha menjadi rezeki yang halal dan baik untuk kita di dunia mahupun di akhirat .

Teringin Lepak Dengan Geng Blogger

Assalamualaikum and hai semua ! Oh , Wednesday should be the wordless but unfortunately , ain nak membebel plak . Terfikir fikir jugak nak buat entri wordless wednesday tapi idea oh idea tolong lah datang . I dont know why kadang kadang aku ni belum cukup sebati dalam dunia blogging eventhough dah bertahun tahun sebenarnya ada blog . I do have so much idea actually but i can applied it through speaking rather than writing . Yeah , I admit that I'm not a good writer . Bahasa penulisan juga tidak berpuitis . To be honest , a bit cemburu pada mereka yang punya skill penulisan yang sangat bagus dan mampu menarik perhatian orang untuk membacanya .

Okay ! Back to the story where i suppose to talk too , hee ... Semenjak dah berjinak - jinak dan kembali aktif dalam dunia blog ni , actually its fun yaw ! Siapa cakap dunia blogging ni hanya menulis menulis cerita itu cerita ini je ? . Frankly , ain lebih dapat banyak info lagi lagi tentang produk and service and  I can describe myself as more knowledgeable than before . Hahaha. Why ? Dulu dulu kalau online kerja nak mengadap Facebook , Twitter , Youtube .

But now , akuainkausiapa.blogspot.com dah menjadi salah perkara penting yang aku kena tgk bila aku online . Trust me , if you don't know about the art of blogging , you will not know the fun of it . Ceh wah , ayat gua gila lah ! Hahaha . Apa yang aku tak tau sebelum ni ? I don't even know the concept of giveaway , contest , segmen yang dekat blog sendiri rupanya ada jugak . I taught benda benda ni semua ada macam  beli barang sekian sekian , dapat cabutan bertuah  , isi minyak sekian sekian tunggu je lah bertuah ke tak menang kereta , minum ali cafe saya menang motor and bla bla bla . Actually , dekat blog lagi best especially for gegurl la kan . Why ? Kalau hadiah yang bakal dimenangi tu might be shawl , tudung bawal , perfume , skirt , dress , topup pun ada , dan banyak lagi tau hadiah yang boleh kita menang . Instead of that , ada jugak sponsor untuk cantik kan blog macam buat header ke , edit blog ke . Well , its fun sangat sangat tau !               

Then , dalam dunia blogging ni jugak boleh jugak terjebak dengan online shop . Disamping jadi blogger , boleh jugak buat online bisnes . Eh eh eh , aku sebenarnya nak cakap pasal benda lain . Jadi benda lain pulak . See , aku ni memang tak pandai susun cerita la . Hahaha .

Okay ! Actually , ain nak sangat join some kind of event yang dapat interact with the bloggers . What I mean is that , kita ada kan perjumpaan face to face with each other , some kind of activity macam bbq ke , dinner ke , bowling ke , memanah ke , pergi pulau ke , masuk hutan ke , panjat gunung ke and so many things kan . Dan ain sangat sangat teringin tau nak lepak chill with the bloggers . Bukan apa , ain ni jenis suka make a friends . Well , seronok tau ada ramai kawan bertukar tukar pengalaman dan kisah hidup . So , the first step is nak kenal kenal dengan blogger especially Johorean la. Why? Ain kan orang johor . So kena lah kenal kenal dengan yang dekat dekat dulu . Kalau boleh we can have a group start dengan whatsapp ke wechat ke . Please please , do invite me . Nak sangat sangat sangat sangat amboi banyak sangat ni .  Point dia sebenarnya nak cakap benda ni
je . Ni je . Dia punya membebel kemain ehk . Hahahaha .

Kenali Tarikh Lahir ANDA

kenali tarikh lahir anda



Sementara yang rasa stress ke , masih tak percaya dah 2014 ke , atau pun tak tau nak buat apa hanya online .. Jom tengok kategori haiwan mengikut tarikh dan bulan kelahiran anda .

Januari 01-09 ~ Hamster
Januari 10-24 ~ Tikus
Januari 25-31 ~ Singa
Februari 01-05 ~ Kucing
Februari 06-14 ~ Merpati
Februari 15-21 ~ Kura-kura
Februari 22-28 ~ Harimau Bintang
Mac 01-12 ~ Hamster
Mac 13-15 ~ Singa
Mac 16-23 ~ Tikus
Mac 24-31 ~ Kucing
April 01-03 ~ Jerung
April 04-14 ~ Harimau Bintang
April 15-26 ~ Tikus
April 27-30 ~ Kura-kura
Mei 01-13 ~ Jerung
Mei 14-21 ~ Merpati
Mei 22-31 ~ Singa
Jun 01-03 ~ Tikus
Jun 04-14 ~ Kura-kura
Jun 15-20 ~ Jerung
Jun 21-24 ~ Hamster
Jun 25-30 ~ Kucing
Jul 01-09 ~ Tikus
Julai 10-15 ~ Jerung
Julai 16-26 ~ Merpati
Julai 27-31 ~ Kucing
Ogas 01-15 ~ Hamster
Ogos 16-25 ~ Tikus
Ogos 26-31 ~ Kura-kura
September 01-14 ~ Merpati
September 15-27 ~ Kucing
September 28-30 ~ Jerung
Oktober 01-15 ~ Hamster
Oktober 16-27 ~ Kura-kura
Oktober 28-31 ~ Harimau Bintang 

November 01-16 ~ Singa
November 17-30 ~ Kucing
Disember 01-16 ~ Jerung
Disember 17-25 ~ Hamster
Disember 26-31 ~ Merpati
 

»»» Maksud  kepada tarikh dan bulan mengikut klasifikasi haiwan :

  • Jerung
Kamu memang seorang yang setia dan manis orangnya . Kesetian kamu memang tidak boleh disangkal lagi . Kejujuran dan keikhlasan adalah kekuatan kamu , malahan di dalam kerjaya kamu memang boleh dipercayai . Kamu adalah orang yang sederhana dan sering bersikap rendah diri . Kamu bukan orang yang akan mencari masalah dan sukakan suasana yang damai . Kualiti itulah yang menjadikan teman-teman suka berada di sisi kamu . Cita rasa kamu di dalam fesyen juga diakui baik dan kamu akan mudah terasa malu dan sedih sekiranya alamari pakaianmu tidak lengkap dengan pakaian yang mengikut peredaran fesyen . Biarpun kamu tidak mempunyai teman yang ramai tetapi teman-teman yang bersama dengan kamu memang mempunyai kualiti yang baik .

  • Tikus
Kamu ini memang penuh dengan muslihat ! Namun , sikap itulah yang menjadikan kamu nampak bijak dan menjadikan wajah kamu comel dan mudah menarik perhatian orang disekelilingmu . Ramai yang suka berkawan dengan kamu kerana sikap kamu yang memang mengundang keseronokan kepada orang lain . Memang kamu sering dijemput untuk memeriahkan majlis dan ramai yang menyukai kehadiran kamu , tetapi kamu begitu sensitif orangnya dan itu menjadikan orang sekelilingmu berhati-hati untuk berbicara dengan kamu . Sekiranya ada yang berani menggunakan perkataan kasar , memang mereka akan mengundang kemarahan kamu di tahap maksimum ! Kamu perlu bijak mengawal emosi kamu kerana teman-teman juga manusia yang tidak lepas dari melakukan kesilapan .

  • Singa
Begitu kontra dengan spesies kamu , rupanya kamu ini memang pendamai orangnya . Kamu tidak suka terlibat dengan pertengkaran atau pergaduhan . Kamu begitu sukakan aktiviti luar rumah dan tidak gemar melepak tidak tentu arah tujuan . Memang dilahirkan untuk menjadi ketua dan memberikan arahan kepada orang lain dengan cara yang paling disenangi . Kamu memang suka menyayangi dan disayangi orang lain . Namun , kamu memang mudah dipermainkan oleh orang lain , jadi berhati-hati .

  • Kucing
Kamu memang penyayang , disayangi namun kadang-kala begitu pemalu . Kamu sukakan keadaan yang senyap dan damai . Di dalam kehidupan , kamu suka mempelajari tentang perkara baru dan sentiasa melakukan setiap sesuatu dengan bersungguh-sungguh . Di dalam situasi normal , kamu memang nampak tenang tetapi apabila kamu dicabar , serta merta kamu mudah mengamuk ! Mereka yang bernaung dibawah kucing memang bijak bergaya . Orang sekelilingmu sering menjadikan kamu sebagai idola di dalam berpakaian . Kamu bijak bersosial tetapi hanya bercakap dengan orang kamu kenali . Kamu memang begitu berhati-hati memilih teman .

  • Kura-kura
Kamu semakin hampir dengan kesempurnaan dan begitu baik hati .Kebaikan kamu akan sentiasa dikenang orang sekeliling kamu . Kamu sukakan kedamaian , sekiranya teman-teman ada menyakiti hati kamu , kamu tidak akan cuba menyakitkan hati mereka pula . Kerana ini , kamu memang disayangi dan disenangi teman-teman . Kamu juga tidak suka cakap belakang dan orang sekelilingmu begitu senang dengan cara kamu melayan mereka . Kamu sentiasa akan memberi kasih sayang dan tidak pernah mengharapkan balasan . Pemurah juga adalah sikap kamu dan kamu sentiasa melihat kehidupan sebagai latihan praktikal .

  • Merpati
Kamu adalah simbol sikap yang sentiasa riang . Apa saja yang kamu lakukan , kamu akan enjoy setiap detiknya . Kehadiran kamu menjadikan teman-teman serta orang sekeliling begitu riang dan senang dengan sikap kamu . Kamu adalah ketua di dalam kumpulan teman-teman dan bijak memujuk dan menghiburkan hati orang yang sedang gundah-gulana . Hipokrasi adalah sifat yang paling kamu benci dan orang yang sebegini memang kamu tolak tepi . Di dalam pekerjaan , kamu memang teratur dan sistematik . Namun , awas ! Kamu mudah jatuh cinta !

  • Harimau Bintang
Kamu seorang yang misteri . Kamu boleh berhadapan dengan tekanan dengan tenangnya . Kamu juga boleh menghadapi setiap senario yang menguji kesabaran tanpa perlu mengamuk untuk melepaskan geram . Kadang-kala , kamu ini kejam orangnya . Hmmm ... kamu suka bergosip tetapi hanya bersama dengan teman-teman yang kamu percayai sahaja . Mereka yang bernaung dibawah harimau bintang adalah begitu teratur dan kemas orangnya . Tetapi , apa yang tidak tahan dengan sikap kamu yang mahu setiap sesuatu mengikut cara kamu . Sikap itulah yang menjadikan kamu senang hilang kawan . Namun , apabila teman-teman menghadapi masalah , kamu adalah orang pertama yang mereka cari .

  • Hamster
Tidak sabar dan begitu hiperaktif! Kamu mahu segala-galanya dilakukan dengan pantas. Namun, kamu memang sederhana orangnya dan begitu suka apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu . Kamu bijak berhadapan dengan masalah dan tidak mahu terlibat dengan sebarang kontroversi. Setiap langkah dan keputusan , kamu akan berfikir sebelum melakukannya . Kamu mempunyai kata hati yang kuat dan itulah yang menjadi penyelamat kepada kamu . Jangan tidak tahu , mereka yang bernaung di bawah hamster memang begitu bijak mencari wang dan begitu pandai mengatur kewangannya . Kamu memang akan berjaya di dalam perniagaan..


 Oh ! Ain Merpati . Bulan Febuari tarikh 8 hari bulan .  Boleh dikatakan serupa sebiji jugak la sama dengan ain . Cuma ain tak mudah jatuh cinta . haha . :)
 

   Baca juga artikel lain : 

Misi Mencari 1111

Assalamualaikum dan hello semua kepada anda anda yang sudi singgah ke blog akuainkausiapa ni . As for now , ain lebih banyak join giveaway , contest , segmen je . Sebabnya , idea nak menulis tu ada , cuma kan cuma kan bila dah start nak menaip , pappp !!! Idea terus hilang . So , tak nak menambahkan koleksi entri yang merepek , ain pon fikir join je la mana mana giveaway , contest , segmen yang menarik .

 So , hari ni dh 21 jan cepat kan masa berlalu . Sedar sedar je dh nak bulan Feb . Okay , ayat penekanan disini dh nak masuk 23 dah umur ain. Homaigod! Haha . Terfikir juga nak buat giveaway sempena birthday bulan feb nanti memandangkan rezeki jadi sponsor bertambah tambah sekarang . Dulu , mencari cari blogger yang nak buat giveaway ke segmen ke contest ke tapi Alhamdulilah , sekarang orang yang invite atau offer kita untuk jadi sponsor. Ain anggap itu rezeki sebab bukan semua orang boleh percaya kepada kita untuk sponsor kan.

Dan disebabkan jadi sponsor ni lah , followers alhamdulilah makin meningkat. Dan sekarang , misi mencari follower yang bertuah yang bernombor 1111 . Okay , ganjarannya , masih terfikir sama ada review blog ke atau misteri gift ke. Hehehe .

Itu je lah nak tulis . Jumpa lagi di lain entri. Oh ya , kalau nak borak borak ke ain memang suka main twitter . So , jom follow twitter kita : farahain8291 .

See you guys later . Bye ! Assalamualaikum :)

Mini Giveaway By Ianfaizal.com

http://www.ianfaizal.com/2014/01/mini-giveaway-by-ianfaizalcom_17.html

klik banner kalau nak join .
hadia yang menarik menanti : TOPUP bukan untuk sorang pemenang tapi untuk 5 pemenang ,  Melalui random.org, no pertama yang keluar akan menang bloglist, seterusnya topup RM5 untuk 5Orang dan yang terakhir pemenang utama TOPUP RM25

SMILE GIVEAWAY BY AMIRAH



-Tekan Banner-

2 Hadiah Yang Dipilih :
A)dress
B)leopard shawl
Giveaway ini dianjur oleh Amirah dan di taja oleh Opzzpinky, Nad, Hu Da, Mardiah,
Widad, Nazirah, Cik Mar, Aliah, Humai, Aina, Izzah, Nieda, Eymasu,
Zamalianshoppe, Eme, RR, BBB, UKS, Niena, CYC, Ina,
Red Cherry House

Tarikh Tamat : 30/1/2014


Giveaway dari umielman.blogspot.com

http://umielman.blogspot.com/2014/01/giveaway-dari-umielmanblogspotcom.html
jom join ! last day ni ..
Masih sempat nak join . 
klik je banner tu ye kawan kawan :)

Opzzpinky GA 2014 by Sharina

Saya nak ajak korang join GA menarik Blog Opzzpinky ini, hadiah cun menanti korang, mari ramai2 join ya..klik SINI
GA ini ditaja oleh Sha Dhira San | Irah Zahirah | Alyssa | Yana | Nazlyizan | Suejana | Najmi | Kina |Rubiey |
SE-Shop
Salah satu kedai online yang baru dibuka, menitik beratkan kecantikan dan kesihatan kaum hawa, dimana menawarkan harga yang murah dan mampu milik bagi mereka yang mementingkan kesihatan dan juga kecantikan. Mari kunjungi SE-Shop pasti korang tertawan dengan harga menarik :)
Produk HOT masa kini
Harum Malam 
Set Kecantikan Collogen + Vit E
Bedak Sejuk Tanaka
Emilay
Ibu Putih JannaLawwa
Perla Coffee
Sila PM di SINI jika berminat :)

Segmen Topup RANDOM 12 JAM by Mya

http://sipujanggamuda.blogspot.com/2014/01/segmen-topup-random-12-jam.html
klik banner tu kalau nak join .
segmen tamat jam 12 malam ni .
so , mana tau rezeki menang topup ke kan ! 

GA Tip-Top Bloglist Ibu 2014


nak tau hadiahnye tak?
Pertama:
-Sebiji brooch batu
-Sepasang pin craft
-1 helai shawl & 1 helai shawl halfmoon

Kedua:
- Sebiji brooch batu
- 1 helai shawl

Ketiga:
- Sepasang craft pin
1 helai shawl.
 
Menarik kan . Jom JOIN :)

Sakura Segmen By Simplesyara

http://simplesyara.blogspot.com/2013/12/sakura-segmen-by-simplesyara.html
Tamat : 13 Jan 2014 ;)

Last last ain sempat jugak join ;)

Segmen Jalan-Jalan Cari Kawan

Mai dekat! Mai dekat! Ni segmen cari kawan, bukan segmen cari jodoh...hehe

Lately ni sally jarang blogwalking sebab sally dalam mood final exam...sebab tak nak hampakan korang...Sally buat satu segmen...sambil korang cari kawan, sally blogwalking...okay tak ni..?

http://sallysamsaiman.blogspot.com/2014/01/segmen-jalan-jalan-cari-kawan.html

Segmen Jalan-Jalan Cari Kawan

Syarat-syaratnya:

  1. Follow blog Sally, Add To Circle Google+ Sally, Follow Twitter Sally dan Like Fanpage Sally
  2. Buat satu entry bertajuk Segmen Jalan-Jalan Cari Kawan.
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen.
Segmen ini akan berlangsung dari 12/1/2014 sehingga 22/1/2014 (10pm)

2 orang blogger yang bertuah akan menerima hadiah saguhati (undian melalui random.org)

Mini GA Bookmark Limited Edition By Emas Putih

Assalamualaikum


Mini GA Bookmark Limited Edition By Emas Putih di anjurkan oleh Emas Putih dan disponser oleh Zara Nurhaidah dan Iluvtour. Siapa yang nak join sila tekan banner di atas :)

Segmen : Ramaikan Follower,Raikan Ukhuwah..



klik banner kalau nak join! oh ye, 8FEB bday saya.. ade sbulan je lagi nak 23tahun.hehehehe ;)

10 surah mencegah 10 perkara

 

Jom sama sama kita amalkan. Insyallah , 10 surah dapat menghalang daripada 10 ujian besar ALLAH.
"Kalau mahu ALLAH berkata-kata dengan kita, Bacalah AL-QURAN"

Hello 2014 Giveaway by Syan Punya Belog



Assalammualaikum WBT dan Salam Sejahtera.

Hello 2014 Giveaway by Syan Punya Belog

Senarai Hadiah

Top Referral :
Cash RM50 + Fridge Magnet from Turkey

Random :
Chiffon Blouse x 5 Pemenang
Maxi Dress x 3 Pemenang
Perfume x 2 Pemenang
Voucher Shopping bernilai RM5 x 10 Pemenang
T-shirt R4BIA x 5 Pemenang


Jangan lepaskan peluang ini fellas! Just click the banner above and follow the simple rules.
Goodluck and thank you =)




Simple NY Giveaway By Iezwa Razk

Assalamualaikum

(Klik Banner Untuk Join)

Senarai Hadiah :- 3x Pashmina , 3x Tudung Bawal dan 2x Topup RM 5
JOM MERIAHKAN GIVEAWAY NI!!

Tarikh Tamat :- 18 Januari 2014