40/366 : DIARY OF THE DAY - 9 FEB 2016

  



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , mengikut diary of the day ain pada hari ini , sudah genap empat puluh hari kita berada dalam tahun 2016 . Bersyukur sangat kita masih diberikan ruang dan peluang dari ALLAH . Hari ini aku nak cerita tentang :


  • Celebrate birthday tanpa kek !
Ya , untuk tahun ini aku sendiri membuat keputusan untuk langsung tidak makan kek sempena birthday aku semalam . Lagipun , semalam aku tak bersenam . Kek punya bahan bahan itu sendiri kita dah tahu kan banyak kalori . Aku dah nekad yang aku tak nak rosakkan proses kurus mengurus aku . Lalu aku gantikan birthday threat aku dengan makan seafood . Aku dah tak toleh lah nasi putih ke apa . Hahaha . Sebab seafood banyak protein kan . Rather than aku makan kek . Ala , dah kurus nanti makan lah kek . Hahaha . Untuk sekarang ini , NO ! . Hehehe . Alamak janji aku pada entri yang semalam DIARY OF THE DAY 8 FEB yang aku nak bagi tahu pasal tempat makan aku itu . Rasanya esok lah kot . Hahaha . Aku sebenarnya macam tak berapa nak sihat sangat . Macam penat semacam . Hahaha.  Soorrryyy ye !


  • Sangat suka pada positive qoutes !
Iya , aku paling suka kalau orang share tentang positive qoutes . In fact that kalau korang scroll twitter aku ni haaaa @farahain8291 aku banyak retweet positive qoutes . Sebab itu akan buat aku jadi lebih bersemangat untuk melangkah ke hadapan . Insyallah . Tapi apa apa pun , kalau kita memang selalu ingat pada ALLAH , tak mustahil yang Dia akan sentiasa ingat untuk pelihara hati kita , memberikan rezeki kepada kita dan kebahagiaan kepada kita .


Nampaknya itu sahaja lah untuk diary of the day aku pada hari ini . Sebab aku nak tengok online movie dengan buat exercise naik turun tangga kejap untuk 20 minit . Hahaha . Assalamualaikum . :)

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. salam ain gigih jugak awak update hari2 ye! moga proses kurus mengurus berjalan dengan lancarnya.

    dan happy belated birthday :)

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.