53/366 : DIARY OF THE DAY - 22 FEB 2016

Assalamualaikum dan hello kepada semua ye ! Phew hari ini sangat pack jadual . Walaupun masih single , tapi ain kan anak seorang perempuan . Memang semua pasal rumah kena lah amek tau . Penatnya . Termengah mengah rasa . Hahaha . Walaupun begitu , itu amanah yang ALLAH berikan kepada ain . Mesti arwah ibu rasa happy anak dara yang seketul ini dah boleh gagah dan boleh lah sesikit jaga rumah . Hahaha . Jadi , untuk diary of the day chapter yang ke 53 ,ain nak share tentang :



  • Pergi shopping barang dapur
Petang tadi ain pergi ke pasar dan macam biasa kedai RM2. Eh , RM 2.12 sebab masuk GST . Kalau pergi pasar mesti akan singgah kedai dua hinggit itu . Sebabnya kedai itu dekat je dengan pasar yang ain selalu pergi itu . Dah alang alang singgah je lah kan . Yang mula mula buat ain terjebak ke kedai dua hinggit ini ialah ayah ain . Dia yang selalu jadi customer tetap dekat situ beli kismis dengan jajan . Haahahaha . Murah lah kata kau ! Pastu tadi masa dekat kaunter bayaran itu , nampak seorang cina ni dia borong mainan budak banyak gila . Aku rasa dekat ratus jugak dia beli . Adik cashier itu cakap "dia memang selalu datang sini beli banyak" . Mungkin dia nak buat charity ke , nak jual online ke , ada tadika ke . Mana kita tau kan . Kadang kadang bebudak ini bukannya semua minat gula gula , tapi bagi mainan kebiasaannya mesti dia akan main jugak kan . Terus aku dapat idea macam kalau nak bagi hadiah ke untuk bebudak datang je sini . Hahaha . Yang pasti kalau ada party ke , aku mesti akan borong gula gula dekat sini. OMG! Banyak pilihan kot . 


  • Karoks guna youtube pun okay lah !
Untuk pengetahuan aku ini sejenis manusia yang suka karoks , ya ALLAH memang  muka aku kalau orang ajak karoks mesti paling bersemangat lah sebab aku memang suka gila! Hahaha . Padahal suara tak ada lah sedap mana . Hahaha . Tapi , jujur aku cakap dekat johor bahru ini banyak tempat aku pergi , karoks dekat sini tak best . So ,kalau aku naik ke kl memang normally akan cari karoks lah lepaskan gian . Hahaha . Sebab dekat sini normally sound system dia sangat tak best langsung . Dengan mikrofon adoi , buat sakit tekak je nyanyi . Pergh gaya aku cakap  penyanyi profesional kau jah woi! Hahaha . Jadi untuk melepaskan kegilaan dan kesukaan aku itu , bukak youtube haa cari je yang versi karoke . Pastu nyanyi lah sampai rasa puas . Hahaha . Free je kan ! . 



Cukup lah untuk hari ini . Assalamualaikum :) 
Kejap! Lupa nak pesan dekat uolls ; 
Anda semua dijemput join giveaway ini sebab ain merupakan salah seorang sponsornya .

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Good job Ain dapat uruskan umah. Saya atau kakak pun suka karoks tapi dalam kereta, kalau anak ada sama dalam hati :)

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.