aku pilih jalan "HIGHWAY". kau?

assalamualaikum and hello everybody. such a great days and alhamdulilah. kita masih diberi kesempatan dan peluang untuk menikmati kehidupan di dunia kan. okey, let me have a bit short story yang aku rase nak kongsi dengan korang semua. kisah hidup aku. oh yeah! hahha. since aku start memandu nie, aku nak bagitau lah aku paling lemah kalau drive lalu jalan kampung.. sorry bukan nak hina or nak kutuk ke. seriuslly, aku memang akan ngantuk, badan letih tak ingat dunia and mood aku memang cepat berubah. stress kadang2 dengan struktur jalan uh, lepas tuh lori macam siput babi lembab.hahhaa. and and and,mesti mata nak terlelap..kalau lah drive sorang2,komfom aku ke lautttt~~~ hahhaa. to be honest, aku tak rasa sangat penat drive long distance macam dari Johor Bahru ke Sungai Petani.tapi kalau lalu jalan highway walaupun berbayar aku sanggup beb. sebab senang nak cilok cilok and aku tak cepat mengantuk. tapi kalau lalu jalan kampung mak ai, aku ni dahlah kuat tido. sambil drive mata dah terkelip kelip dah tanda isyarat suruh lelapkan mata.hahhaa..so,kalau nak jalan jalan pegi mana2 ke, aku mesti selalu tanya soalan favourite nie "ade lalu jalan highway tak?"hahhaa. serius, memang soalan wajib tanye.sebab kalau tak masuk highway, aku akan pastikan segala benda kunyah kunyah sentiasa disebelah bagi mengelak penyakit tetidur sambil memandu tuh mujarab.ahaks!by the way, bile dah lama memandu nie, (tak de lah lama sangat).hahha. banyak pengalaman pahit or manis yang kita akan dapat. dan ianya jugak mengajar aku untuk mengalah(bagi jalan pada kenderaan lain), bersabar(jangan dok kejar sangat lampu hijau kalau dah tak mampu nak tekan minyak tuh), and jangan nak gedik gedik tekan hon. aku selalunye akan main lampu dari tekan bunyi hon takut org cakap kuat capub plak.hahhaa. tapi tapi mintak maaf lah kalau ter"hon".tuh mesti aku dah tahap ngamuk tak ingat dunia kot.hahhaaa..itu jelah,aku nak kongsikan luahan rasa since aku terase penat yang maksimum sebab baru lepas lalu jalan kampung yang agak mencabar jugak. okey! chow.-ain8291-

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. hahahah...nice post..:) ...nice to meet you...i follow u...u follow me http://yamarisaikhu.blogspot.com/

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.