pakai contact lens tuh rasa AWESOME takkk?

assalamualaikum and hye hye hye gegurl and all the boboi there. ahakss. tetibe jari jemari i yang tak berapa nak runcing nie tergedik gedik nak menconteng conteng. hahhaa. seriuslly, sekarang nie memang tengah super duper busy dengan test, kuiz, assignment tak cukup individu campur sekali dengan group. lepas tuh kena present semua. and buat research lahh. and sumpah aku stress tapi aku masih mampu melakukan aktiviti aktiviti lagha. dasar tak sedar diri punye budak.hahhaa.
okey lah, entri kali nie pasal contact lens. as we know sekarang nie lens dah melambak lambak dah dekat kedai tak cukup online shopping pon boleh. paling latest kawan aku bgtau yang lens korea tuh harganya RM7.90. seee,,gilaaa kaan. that's true lah. tapi yang murah murah nie kena berhati hati sket.so, as for this entry, aku nak share sket experience plus experiment terhadap diri aku. hahhhaa.semenjak belajar marketing research nie, banyak sangat "term" yg diguna pakai dlm subject nie aku aplikasikan dlam kehidupan. hahhaa. nampak tak, aku dah mula apply kan ape yang aku belajar? hahhaa. okey okey,back to this entry.. actually, aku start pakai lens nie lepas spm kot. tergedik gedik nak pakai. at first tuh masa nak belajar pakai tuh memang lah susah. ramai kawan kawan aku cakap "aku bab bab lain buleyh, tapi bab bab nak masuk benda dalam mata, sumpah sensitif buleyh.". hahhaa. aku pun tak tau kenapa aku begitu obses pada benda nie. it like aku memang berminat sangat dengan contact lens nie. tapi aku tak delah sampai semua jenis colour aku nak cube. choose the right colour yang suitable je lah kan. gile ke ape nak letak kaler merah lepas tuh mencapub pegi kelas jalan jalan dengan penuh gaya lambai tangan kiri kanan. oh my gosh!! mesti dalam hati budak budak perempuan yg lalu sebelah aku pakat pakat cakap budak nie mesti mangsa fashion kan. hahahha. first time aku pakai lens yang ade color punye. tak silap perky brown color nye. then, aku pernah try color hazel nut, blue, warne apple ape tah.its like warna hijau gitu. and now now now aku cube yg color less punye. nampak lah bijik mata aku yang original punye. hahhaa. actually, aku memang tak suke pun dan xde minat pun nak try yang colorless nie. tapi tapi tapi sebab nya yang color punye mahal sket and that time semangat nak beli contact lens tuh penuh di hati ni, lalu terbeli lah yang colorless. hurmm, okeylahh.feel dia lain sket kot as compared to pakai yang ade color. hahhaa. kenapa kenapa kenapa? sebabnya yang ade color nampaklah mata kita nie ala ala minah saleh celup melayu sket kan. plus plus plus plus kalau orang yang bertentang mata dengan kita kan mesti tanya macam gini "eh eh eh,pakai lens ea?". auw auw auw auw auw auw, malu i taw. hahhaa. but, pakai yang colorless nie tak ramai yang perasan. unless kalau orang tuh memang suke stalker stalker hidup aku sampai bijik mata aku berubah pun dia buleyh sedar. hahhahaa. another things jugak yang aku nak share dengan korang is penjagaan contact lens tuh memang kena disiplin. jangan pakai over limit, and selalu tukar solution tuh. rendam lens tuh lama sket. and kalau tak cukup tidur or tak sihat jangan pakai. hahhaa. gedik nasihat orang, aku pun main pakai bedal je.hahhaa. haaa,ade satu lagi amoi cina yang jual lens tuh kasi taw aku is about the solution lens tuh. kan dia tulis boleh diguna sehingga 90 hari dari tarikh hari first diguna kan. please please take note that. sebabnye walaupun expired date dia lama lagi.tapi jangan guna lepas daripada 90 hari tuh. sebab nya kan nanti dia boleh effect lens korang dan jugak mata korang. sumpah, nie berlaku pada aku. tu lahh, xnak baca arahan betul betul kan. sakit jugak lah mata nie. dh lama jugak aku stop pakai lens. and now, aku pakai balik.alhamdulilah. setakat nie okey jer. hehhee. erm, setakat tu jelah yang aku nak bebel bebel pasal lens nie. haaaa, 1 agi, baru teringat... bagi yang ade hajat nak pakai lens tuh tapi mata dia banyak silau, aku nasihatkan jangan pakai lah. sebab lens nie especially yang color dia tak de provide untuk silau. kalau silau sket takpe even rabun banyak macam aku. but, kalau silau banyak tuh better pakai jela cermin mata tuh seumur hidup anda yerk. hahhahaa. tu jelahh..okey,stay chill.stay cute..(:

Catat Ulasan

0 Ulasan