Pembukaan Pusat Beli-Belah Toppen Berlangsung selama 12 Hari dengan Festival #JelesEk


toppen malaysia

Pembukaan Pusat Beli-Belah Toppen Berlangsung selama 12 Hari dengan Festival #JelesEk

Pembukaan pusat beli-belah tersebut dilancarkan dengan pelbagai aktiviti menyeronokkan termasuklah konsert bersama Joe Flizzow dan Joyce Chu


Johor Bahru – IKEA Southeast Asia melancarkan pembukaan besar-besaran Pusat Beli-belah Toppen dengan pertunjukan pratonton yang menarik untuk warga Johor dan kawasan sekelilingnya, di mana ia menyasarkan untuk menjadi hab komuniti terbaharu di Tebrau.
           
Dari 13 November hingga 24 November 2019, Pusat Beli-belah Toppen menjemput para pengunjung bersama keluarga dan rakan-rakan untuk menyertai pelbagai aktiviti menyeronokkan seperti bengkel seni, yoga untuk kanak-kanak, melukis wajah dan ber’zumba’ beramai-ramai. Peluncur papan selaju, parkour serta tarian berkumpulan tempatant akan turut menganjurkan pertunjukan dan pertandingan. Orang ramai juga dijemput berkunjung ke kedai- kedai permainan, makanan, sudut fesyen untuk melihat banyak lagi acara menarik yang bakal dinikmati di Toppen kelak.

toppen malaysia

Festival #JelesEk
Diinspirasikan daripada kempen #JelesEk yang meraikan sifat keperibadian warga Johor yang ikonik, Toppen akan mempersembahkan secara langsung lagu tema #JelesEk pada 16 November 2019, sebagai acara kemuncak festival tersebut. Ia akan menampilkan bintang kelahiran Johor, Joe Flizzow dan Joyce Chu yang telah bekerjasama mencipta video muzik khas untuk Toppen. Lagu tersebut juga digunakan untuk cabaran TikTok #JelesEk. Buat julung kalinya, Toppen serta peneraju utama video pendek mobile ini, mengajak orang ramai untuk menari dan menyanyi (lip-sync) lagu tema tersebut mengikut kreativiti masing-masing. Peserta berpeluang memenangi hadiah-hadiah bernilai RM10,000. Untuk menpergiatkan lagi pertandingan tersebut, Toppen juga telah menyediakan beberapa tempat untuk ber-TikTok untuk para pengunjung. Tambahan lagi, Toppen juga turut dipilih menjadi tuan rumah bagi sambutan tahunan Hari TikTok pada 17 November 2019, yang akan mengumpulkan lebih 80 ‘influencer’ dari serata Malaysia dan Singapura untuk menghasilkan cerita (content) yang kreatif dan menyeronokkan di Toppen. Juga pada 13, 16, 17, 23, dan 24 November 2019, pengunjung diajak untuk menyertai pertandingan mencari harta karun yang dianjurkan oleh TikTok.

toppen malaysia





The Topp
Tarikan utama di Toppen iaitu The Topp memegang peranan penting di festival ini. Dicipta khas untuk selaras dengan kelompok komuniti yang berbeza-beza, The Topp menjanjikan activiti menarik untuk setiap pelawat. Kepada mereka yang sukakan aksi lasak, pergilah ke zon aktif belia di mana terdapat taman luncur, zon parkour dan tembok untuk aktiviti mendaki manakala mereka yang ingin menjamu selera, terdapat banyak pilihan hidangan tempatan atau antarabangsa di sekitar ruangan al fresco. Di laman luar The Topp juga dibina ruang-ruang interaktif termasuklah gelanggang serbaguna, dewan acara, taman atas bumbung, taman rekreasi air kanak-kanak, panggung wayang dengan konsep terbuka yang pertama dan juga arena e-sports untuk anda meluangkan hari bersama teman dan keluarga tersayang.

“Apabila kami mula membayangkan kewujudan Toppen, kami sedar yang ianya tidak boleh menjadi sekadar pusat beli-belah yang sebanding dengan yang lain. Kami mahu mencipta sebuah tempat pertemuan yang memberi impak positif kepada masyarakat setempat”, kata Christian Roejkjaer, Pengarah Urusan IKEA Southeast Asia.

Tambah beliau lagi, “Kami membina Toppen dengan objektif untuk memenuhi keinginan penduduk di sini. Dengan kerjasama pihak berkuasa dan kumpulan komuniti tempatan, kami berusaha sedaya upaya untuk menyerlahkan lagi keunikan Johor. Di Toppen, kami berbangga mempunyai jenama tempatan dan antarabangsa di samping mencipta sebuah hab di mana bakat-bakat dan komuniti kelahiran Johor boleh berkumpul bersama untuk berkongsi minat dan kreativiti masing-masing.”

toppen malaysia

Kemudahan yang Mesra Komuniti
Diterajui oleh IKEA Tebrau, pusat beli-belah berkeluasan 1.25 juta kaki persegi ini menawarkan empat aras untuk anda ‘singgah & riadah’ (retailtainment). Dengan 300 buah premis yang menawarkan dari barangan keperluan rumah seperti Ben’s Independent Grocer (B.I.G.) sehinggalah panggung wayang TGV. Toppen juga telah memperkanalkan lebih 80% jenama baru di Johor seperti The Pantheon, 9 to 9, dan Concept Haus. Pusat membeli-belah terbaru ini juga akan memulakan operasinya di samping 90% penyewanya pada hari yang sama.

Hab terbaharu untuk gaya hidup masa kini ini juga senang dikunjungi melalui kemudahan jalan raya utama, pengangkutan awam dan dilengkapi dengan ruang parkir dua tingkat yang boleh memuatkan lebih 4,600 kenderaan. Toppen diinspirasikan daripada asal usul Scandinavian, yang memaparkan rekaan yang luas dan kemas dengan limpahan cahaya semula jadi dan kehijauan alam, menjadikannya destinasi pilihan untuk dikunjungi.

Joakim Hogsander, Pengurus Besar Pusat Beli-belah Toppen menjelaskan, “Dengan nama seperti Toppen yang bermaksud ‘hebat’ dalam bahasa Sweden ini, membuat kami berazam untuk berusaha sedaya upaya merentasi sempadan dan cabaran. Di samping memahami keinginan masyarakat, kami meraikan setiap pelanggan kami yang unik dengan cara mereka tersendiri. Atas sebab itu juga kami menawarkan perkhidmatan di luar dan dalam talian yang bersesuaian, ringkas dan menepati kehendak setiap pelanggan agar mereka merasai pengalaman membeli-belah yang membuat mereka berasa istimewa dan positif.

toppen malaysia

Pusat Beli-belah Toppen merupakan yang ketiga di Malaysia dan keempat di Asia Tenggara dengan teraju utamanya, IKEA. Mengikuti jejak langkah IKEA dan pusat beli-belah yang lain di rantau ini, Toppen kini bersedia untuk menjadi tempat pertemuan utama bagi mencipta pengalaman yang hebat untuk mereka yang datang berkunjung. Ia menyasarkan untuk menarik lebih 15 juta penduduk tempatan dan pelancong menjelang tahun 2020.

Sentiasa Berada dalam Penampilan Terbaik dengan TOP Liquid Odour Buster

top detergent malaysia

Sentiasa Berada dalam Penampilan Terbaik dengan 

TOP Liquid Odour Buster

Penyelesaian Bau Busuk Anti-Peluh yang Pertama di Malaysia untuk Gaya Hidup Aktif


Kuala Lumpur, 18 November 2019 – Jika anda antara rakyat Malaysia yang kerap bersenam, bau peluh dan hapak yang keluar sebaik sahaja beg gimnasium dibuka, selain bau yang melekat pada kelengkapan senaman walaupun sudah dibasuh berulang kali dengan sabun biasa sudah menjadi masalah lazim dan memalukan.

Dalam satu kaji selidik yang dijalankan oleh TOP, penerima Putra Brand Award 2019 Platinum untuk kategori produk isi rumah  itu mendapati hampir 80% orang responden yang bersenam lebih empat jam seminggu berhadapan dengan masalah bau busuk yang masih melekat pada pakaian senaman mereka, walaupun sudah dibasuh berulang kali .

Bau busuk ini melekat kerana pakaian tidak dibersihkan sepenuhnya. Ini kerana pakaian senaman diperbuat daripada fabrik sintetik teknikal senang memerangkap peluh dan minyak badan (sebum) jauh ke dalam gentian fabrik, membuatkan iainya sukar ditanggalkan sepenuhnya dengan sabun pencuci biasa.


Bagi kebanyakan daripada kita, pakaian yang bersih bermakna tiada kesan kotoran dan berbau segar. Tetapi peluh, bakteria dan kesan makanan yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar terus bertambah apabila ia tidak dibersihkan dengan betul. Hasilnya, ia menyebabkan fabrik tersebut sentiasa berbau hapak, lembap  dan busuk sepenuhnya.

Kebanyakan sabun pencuci biasa hanya menanggalkan kesan kotoran pada permukaan, bukannya sebum dan peluh yang terperangkap. Sebaliknya ia menggunakan wangian yang kuat untuk mengaburi bau busuk, membuatkan punca masalah pakaian berbau tidak dapat diselesaikan. 

Dengan TOP Liquid Odour Buster, satu penyelesaian bau busuk anti-peluh berprestasi tinggi yang direka khas untuk mereka yang mempunyai gaya hidup aktif. Ia membantu menghilangkan bau dan menghalangnya daripada kembali.

Dibangunkan oleh Lion Corporation, Japan, TOP Liquid Odour Buster menembus ke dalam gentian teknikal untuk menanggalkan peluh yang terperangkap dan menyah bau molekul bau busuk, demi memberikan fabrik yang benar-benar bersih dari gentian teras.


Rangkaian produk TOP Liquid Odour Buster berfungsi dalam tiga cara untuk merawat pakaian senaman. Pertama, ia menghilangkan sebum yang terperangkap dan bakteria punca bau busuk yang terkumpul. Kemudian, teknologi Bau Anti-Peluh Berprestasi Tinggi itu meneutral, menyah bau, menghilangkan bau hapak dan peluh, memberikannya 2 kali ganda lebih kesegaran . Hasilnya ialah pakaian yang bersih dan segar walaupun pada pakaian senaman yang dibasahi peluh.

Formulasi baharu yang dipertingkatkan itu berasaskan daripada teknologi bahan pencuci Micro-Clean Tech (MCT) TOP yang memenangi anugerah. Ia ditambah dengan bahan Antibakteria untuk menghalang 99.9% bakteria penyebab bau busuk  serta teknologi wangian Odour Buster baharu yang terdiri daripada Teknologi Penghapus Bau Busuk, Teknologi Meneutralkan Bau Busuk dan Teknologi Penyahbau Busuk. 

Formulasi TOP Liquid Odour Buster yang telah dipertingkatkan itu boleh membuatkan pengguna melupakan basuhan pakaian yang hapak dan busuk. Jadi anda fokus kepada aktiviti lasak dan biar TOP yang menjalankan tugasnya. 

Kaji selidik pengguna produk yang dijalankan oleh TOP ke atas 150 pengguna yang kuat berpeluh dan menggunakan TOP Liquid Odour Buster baharu mendedahkan dapatan yang sangat positif dengan 92% menyukai produk itu. Sementara 91% menyukai bau wangiannya dan 92% bersetuju bahawa ia mampu menghilangkan bau peluh yang kuat. Keupayaan TOP Liquid Odour Buster untuk menghilangkan bau busuk menerima kadar kelulusan sebanyak 91%. Manakala 93% responden mendapati ia berupaya menghilangkan bau peluh daripada pakaian senaman .

“Memandangkan gaya hidup sihat semakin popular di Malaysia, pakaian yang digunakan untuk bersenam kian diterima ramai sebagai pakaian kasual atau bekerja. Jadi, penting bagi pengguna mempunyai penyelesaian untuk menjaga pakaian yang versatile seperti ini,” kata Pengurus Pemasaran (Divisyen Penjagaan Fabrik) Southern Lion Sdn. Bhd., Cik Ling Ai Li.

TOP Detergent merupakan rakan kongsi rasmi penjagaan fabrik perlumbaan Spartan Race Malaysia. Dekatilah rangkaian detergen TOP termasuk TOP Liquid Odour Buster berprestasi tinggi di perlumbaan Spartan Race Malaysia di Iskandar Puteri, Johor. Antara perlumbaan Spartan yang akan dijalankan pada 16 November 2019 kelak ialah perlumbaan Ultra 50km dengan 60 halangan (obstacles), perlumbaan  Beast 21km dengan 30 halangan, perlumbaan Super 13km dengan 25 halangan dan satu perlumbaan 5km eksklusif untuk pekerja Southern Lion.

“TOP adalah penaja rasmi penjagaan fabrik pakaian untuk Spartan Race Malaysia. Selepas menyelesaikan pelbagai halangan, peserta pasti memerlukan detergen yang mampu menghilangkan lumpur, kotoran dan peluh dari pakaian sukan mereka. Kami yakin ia dapat diselesaikan dengan TOP Liquid Odour Buster Berprestasi Tinggi yang diperbaharui. Perlumbaan khas untuk pekerja Southern Lion ini memberi mereka peluang untuk merasa sendiri pengalaman Spartan yang mencabar kemampuan ketahanan, semangat berpasukan dan yang paling penting menguji keberkesanan produk kami. Mereka semua ialah pengguna detergen TOP dan perlumbaan ini akan memberi mereka peluang untuk buktikan yang TOP dapat mengatasi sebarang cabaran yang diberikan,” kata Pengarah Urusan Southern Lion, Encik Tatsuya Horiuchi selepas mengibarkan bendera permulaan untuk peserta perlumbaan Spartan.

TOP Liquid Odour Buster didatangkan dalam pek isian semula 1.8L, botol 2.7kg dan 4.0kg. Ia ditawarkan pada harga RM10.40, RM17.55 dan RM24.05, serta boleh didapati di kedai seluruh negara.

Maklumat lanjut, sila layari laman web http://www.southernlion.com.my, Facebook http://www.facebook.com/TOPdetergentMY atau hubungi talian khidmat pelanggan di 1800-88-0133.