Saturday, January 19, 2013

KAWAN

aku ingat lagi kata kata kawan aku nie, "kawan nie takperlu ramai, yang penting kau kena pandai jaga persahabatan tuh".sumpah sumpah,kata kata kau super duper betul doh! aku cume nak cakap aku nak mintak maaf kalau aku selalu lupe kawan yang memang kawan dah kenal aku dah tau bile waktu aku nanges.sebab hanya orang yang betul betul rapat dengan aku je boleh taw aku nanges.boleh nampak rasa sedih yang aku alami.kawan yang tak kenal aku hanya nampak aku gelak aku bahagia.dulu dulu masa aku tadika,aku ingat lagi aku tak ramai kawan.aku selalu bertiga.dan kitorang tiga orang nie selalu pegang ranking top 3.tapi aku lah yang no3 tuh. tak penah nye lah naik sampai 2 or 1.mengalah barangkali.hahahhaa.naik sekolah rendah aku masih jadi pendiam.aku tak reti sgt berkawan sampai lah aku rase darjah 3 kot, aku dah mula nampak dunia sebenar kawan nie bentuknye macam mana.hahahhaa.dan seterusnya semakin bertambah koleksi kawan kawan aku.tiba waktu tingkatan 4,aku pindah sekolah teknik,sudah,aku kena start balik cari kawan baru.dan aku jumpe.sampai ke matrik,aku mengaku hidup sangat bahagia di sana.sebab koleksi kawan semakin melambak dan sampai aku tak terlayan.bayangkan, aku nak pegi toilet pun ade org tegur "ain,okeyh x?".hahahha.nak jemur baju pun ade org akan sempat bertanye "ain,dh siap tutoriall?".keliling keliling aku ramai kawan sampai aku lupa.aku lupa seronoknye berkawan aku lupa kawan kawan lama aku yang dah lama kenal aku.aku mengaku,zaman matrikulasi merupakan zaman kejatuhan akademik yang sangat drastik dalam hidup aku.aku mengaku pada waktu tuh,aku sangat bodoh.tapi ALLAH tuh maha adil, aku tak dapat nikmat result yang baik,tapi aku dapat merasa nikmat kehidupan disana.seronok berkawan.sampai aku susah nak berpisah dengan semua itu sampai sekarang segala apa yang aku buat masih dalam ingatan.sampai ke peringkat ijazah,sudah!aku di uji lagi.aku tercampak sampai ke utara.aku tak kenal seorang pun penduduk mahluk dekat sini.tapi aku akui, aku memulakanye dengan baik.aku rapat dengan kawan kawan baru.tapi ALLAH bagi tuh sementara.aku taw,sebab aku kuat ALLAH uji aku semua tuh.aku tak pernah mengeluh cume kadang kadang tuh aku tertanya sebab yelah,nak balik rse nikmat bahagia berkawan.sekarang,yang ada dalam fikiran aku hanyalah nak kekalkan perhubungan pada kawan kawan aku pada mereka yang masih kenal aku pada mereka yang masih kesah urusan hidup aku.pada mereka yang telah jauh dari hidup aku,tak mengapa.ade sebab barangkali kenapa ALLAH jauhkan kite cume kite sebagai manusia perlu bijak dalam mengatasi semua nie.terima kasih kepada semua KAWAN KAWAN aku yang masih ade masa untuk aku yang masih ingat untuk mendoakan kan aku. insyallah, aku cube jadi kawan yang terbaik. :)

No comments: