bila aku ingat balik kejadian tuhhh...


Assalamualaikum and hello readers.
kejadian nie aku ter'flash back' balik sebab gara gara housemate aku msj
'salam,ain.agak agak nak balik sane semula biler?'
'bla bla bla blaaaa'
***conversation terpakse di sensored kerana mengandungi unsur unsur kelakar**
hahhahaa.just kidding!
hey,dont be so serius on my word okeyhh.
okey.from my title.
bila aku ingat balik kejadian tuhhh..
semua perasaan datang.
perhh,,mcm rojak yang jual dekat bazar ramadhan tuhh.
sumpahh,aku rase dah xsedap dah.
aku beli sekali je lah kan kau punye rojak asma tuh.
hahhaa.
ainnnnn!tolong jangan out of topic boleh.
mcm gini sampai bulan depan belum tentu org dpt tau citer kau.
boleh tak jgn nak show off sifat semulajadi senget kau tuh?
akuuu bermonolog dalamannn yerk.
nak marah aku?
bulan puasa dokk.hahahhaa.**gurau lah gile!**
kali nie dengan muka serius tahan gelak..
alkisah nya,aku ingat sampai bila bila tarikh 10 mei 2011.
first,aku nak sedekahkan al-fatihah buat arwah atuk aku yang meninggal on that date.
tarikh tuh sepatutnya aku balik JB.
tapi disebabkan ALLAH lebih sayangkan arwah,aku terus balik ayer keroh,melaka which is kampung belah mak aku.
aku memang terkejut masa aku dapat tau.
before that day,adelah ayah aku call cakap
'ayah kat melaka nie,dengan semua,atuk sakit'.
that time aku pon rse pelik no wonder lah mak aku jarang call aku.
rupenya ade something sad happened.
aku faham that time aku tgh final exam and for sure mak aku tak nak aku lagi tension
im going to cry!ya ALLAH.
and beberapa hari sebelum tarikh tu jugak im too busy.
sampai sehari sebelum hari kejadian tuhh.
aku tidur dengan lenanya bersama cik atiqah dan kucing busuk aeron tuh.hahhaha.
aku langsung tak sedar mak aku call and msj aku.
pagi tuh aku bukak mata sebab alarm bunyi.
then berape banyak tah misscall.and a few msj.
'salam,ain.atuk dah meninggal dunia pukul 1pagi td.ibu call tp ain tak angkat.terus balik ayer keroh tau'.
what a sad new datang padahal aku tengah teruja nak balik.
aku terus semayang subuh and baca yassin before aku siap siap nak gerak.
time aku baca yassin tuh berapa banyak air mata aku jatuh.
aku dah tak de kedua dua nenek dan atuk.
then aku bgtau tiqah
'atuk i dh meninggal'.
dia pon terdiam.mcm blur blur gitu.huhuhu.
lepas dah siap siap dah salam peluk cium si tiqah nie.
yelah,nak tinggalkan dia 4 bulan tuhh..
dengan berpakaian baju kurung and hati yang sedih.
aku memulakan perjalanan aku ke rumah dayat.
that time plak hujan renyai renyai.perh,hati makin tacinkk okey.
sampai jerk si dayat ckp
'wah kau ain,nak pegi amek exam lagi sekali ker?'
hahhaha.gile punye budak.
aku explain ar yg atuk aku meninggal and give him dua pilihan.
is either dia join aku terus balik kampung then dh selesai baru hantar dia balik or parent dia amek dekat melaka.
he decided that dia suruh parent dia pick up dekat melaka.
what can i say.i amm really sorryy.
dahlah banyak drama sebabak berlaku.lepas tuh makin tambah beban parent kau plak kan.
lepas dah letak barang barang dalam keta.
okey,dah macam orang tak balik bertahun kan barang barang kitorang.
aku mengaku barang barang aku dengan dayat memang bertanding lah.
aku tak tau spe juara.hahaha.
barang aku beg baju adelah dekat dua then ntah pape lah aku angkut kan sampai penuh satu bonet keta.hahahha.
barang dayat plak meh aku list kan.(:
printer,helmet,wimax,beg baju,beg laptop,raket badminton.
barang halim paling sikit.hahaha.
just dua beg jerk if i am not mistaken.
so,lepas dh letak semua barang pegi jap semeling.singgah umah buncit dzul.
nak letak barang barang tuttttttttt.is start with the letter 'S'.
alahh,yang budakk lakii suke sedut sedut sedut tuhh.pelbagai perisa.hahhaha
opsss,terpecahkan rahsia plak.mintak maaafff
aku ingat lagi time tuh sume pelik kenape aku pakai baju kurung.
fine,aku memang jarang pakai baju kurung.
hahhaha.
lepas aku dah cerita dengan detail.baru diorang paham.
mse nak gerak tuh si arm sempat buat pesanan penaja
'haish,nasib aku tak join korang.klo aku join nak duduk mne lah aku kan.drive elok elok.kalau ngantok benti or tukar tukar.jumpe lagi sem depan'.
wahhh,ada gaya penghafal skrip tak aku?
hahahhahaa...
oh yerk,aku dh nyanyok lahh.
tarik balik kata kata gaya penghafal skrip kau tuh.
tuhlahh.kau riak sgt ain.hahhaha.
before gi semeling tuh,singgah uitm.
abg abg handsome aku tuh si halim dgn dayat nak pi amek duit.
aku kena cerita jugak kejadian nie.hahhaa.ade cerita disebalik kejadian nie.sat noh!
kitorang memulakan perjalanan around 9am.i mean start from masuk highway lah.
mula mula dayat yang drive.
aku plak lupe nak isi minyak sebab before that day,kitorang gi perlis.
ade lagi banyak minyak.hehhee.
pegi isi lah minyak dan terjumpe our senior.hehehe.
dia naik motor nak balik teluk intan.(:
drama sebabak bermula apabila....jeng jeng jeng...
berhenti dekat R&R mne tahhh.dekat perak ar..
dayat cakap jom benti makan and nak cucuk agi.
bapak dia baru bank in duit.and halim pon nak cucuk gark.
dengan confident nie pergi cari atm,last last dayat gelabah.
eh mne kad bank islam aku??....
fine!muka dah cuakkk.dia pon terus pergi tinggalkan aku and halim.
dia pergi geledah dalam kereta.halim plak terus gi atm amek duit.
and sadly,kad dayat hilang di tiuppp anginn.hahahha.
and dia nak try ar pulak kad maybank dia.
last last kne telan.nasib si halim dah selamat amek duit.hahhaa
terus diorang call acap,arm and semua our geng yang masih stay dekat merbok tuh.
tok pegi uitm tgk ade tak card bank tuh kat situ.
dengan nada sedihhh.hilangg kemana tahh kad tuh
memangg tak tau kad tuh merajuk dengan dayat ker.hahahhha..
okey,tragis sangat.dengan keadaan huru hara tuhh.
kitorang tak jadi nak makan..terus masuk balik kereta and jalan terus.
aku terase that time semua senyap membisu.hahhaha.
yelah,bayangkan dia tak de duit kot.dua dua kad bank lenyap terus.
yang tinggal pon sen sen je kan.bak kata dayat.
hahahhaha.lepas tuhhh around pukul 12 kot.perut masing masing dah tak tahan.
benti ar makan.and dayat muka mcm sedih jerk that time.
aku rase kau nanges kan dayat...baek kau ngaku dengan aku.
pe ko ingat ko pakai rayban aku tak nampak ar mata ko bengkak?(:
kau buat buat gi toilet and aku&halim order ar pape yg ptot.
kitorang pakat boria makan nasi ayam dengan teh o.hhahaha.
lepas perut dah kenyangg.halim pulak drive.
dayat cakap dia ngantuk.padahal tak tido pon.
suruh aku amek laptop.boleh plak kau bukak maharaja lawak...
si kawan halim tuhh macam dah tak fokus bawak keta aku nengok.hahhaa
lepas tuh kau geledah beg kau.jumpa gambar gambar ehem ehem and sijil sijil ape tah.
dok cerita lahh kenangan lalu mengusik jiwa kau tuh.hahhaa
aku dah macam penjaga stor dah duduk belakang tuh.
iyelah,ape korang mintak aku kena carikan.hahhaaa.berdekah dok!
sampai bpe jam kemudian,aku ngan halim dah terdengar dah bunyi orang ngorok!
sah,dayat dah mimpi ke lauuuttt tuhh.hahhahaa
lepas meredah hutan belantara....akhirnyaaa sampai jua ke negeri selangor.hahhaa
boleh plak sesat.bukan sesat tapi sepatah haram tak tau jalan.
termasuk shah alam plak kan.shuld be msuk area cheras.
nak pi carik bandar tasik selatan.
so,halim pon dengan gagah lepas masuk tol tuh terus tanya orang dekat plus.
and pakcik tuhh cakap dh terlepas and kena carik station bus yang terdekat.
see,drama sebabak lagi disitu.
jenuh jugak lahh nak carikkk.pusing pusing punya pusingg jumpe gark.
fineee,,aku nakkk binatang gps tuh jugak boleh?hahhaha.
and halim terus serbu station bus uh and beli tiket.
yang kelakarnye tiket tuhh tiket terakhir balik kuantan.
imagine that!tiket tuh pukul4 ptg tak silap and that time around 3 lebih.
fuhhh,kalau tak menangis ar kau halim.hahhahaa.
then,its time for us to berpisah.again,halim pon cakap 'jumpa lagi sem depan'.
tinggal lah kitorang berdua..meneruskan perjalanan ke selatan.
borak borak ngan dayat.macam macam topik kuar.
sampai lahhh dekat ayer keroh melaka.
its time for us plak berpisah and buat haluan masing masing.
perhh,ayat kau klasik nasional siot!
hahhahaa..just kidding beb.
parent dayat plak tertunggu salah tempat.so,kitorang terpakse masuk balik highway.
and aku punye lahh bengong tersuruh masuk ke johor bahru.shuld be masuk ke kuala lumpur.
aku dah terbayang bau bau harum jb kot.tuh pasal meroyan semacam.hahha.
dh lah punya jauh distance between exit highway kg bemban and ayer keroh tuh.
agak nye mesti poning touch n go aku tuhh.hahhaha.
lepas dh masuk balik highway tuh.and its time for us tok berpisah.
mak dayat suruh hantar sampai kampung aku.tapi aku cakap aku nak cepat.
and tak nak lah susahkan diorang kan.
maka lenyap lah dayat dari penglihatan aku..
annnddd meneruskkaann perjalanan sampai ke kampung.
sampai pon semua dah selesai.
esoknya baru aku balik jb.
see,cerita nie macam macam perasaan ade.
aku mengaku aku sangat sedih pada mulanya.
tapi hero hero aku tuh mampu membuat aku tersenyum dan tergelak.
doesn't mean aku tak menghormati arwah.
its just when the time something sad happen and that time plak kita dari utara nie nak ke selatan.macam macam boleh berlaku.
tgk kami bertiga ni jelah kan..
ape yang aku boleh cakap.
a million thanks a lot to my superr duperr hero abdul halim asmawi and amirrul hidayat for the journey.i do appreciate you all.
again i must say 'korang kawan terbaik yang aku pernah jumpa dekat merbok tuh'
and now,im thinking akan kah hari hari kita masih sama seperti sem sem lepas?
dengan ape yang berlaku sekarang..
aku rindu dengan korang.
okey,mungkin orang cakap asal ehk entri kau banyak cerita pasal lelaki lately nie.
woi!ko ingat berjuta ke kawan kawan laki aku tuhh hah.sikit jelahh.
diorang berdua ni pon aku dah anggap macam abang aku sebab diorang nie tua setahun dari aku.hahhaa.tua setahun pon nak kecoh =P
koranggg,aku disini jugak nak mintak maaf kalau ape yang aku cakap mungkin buat hati korang sentap ker,ape yang aku lakukan nampak gedik lagi annoying ker.halalkan ape jua ilmu,makanan or whatsoever.



to halim:semoga kau berusaha gigih lagi.aku ingat kata kata kau 'tak boleh jadi nie,aku xdpt klh kan kau ain'.teruskan berkata sedemikian sebab aku makin semangat nak belajar bila ade orang cabar aku.hahha.kau ade ciri ciri seorang abang yang baik.kau cool weyh.tapi bile kau marah.sumpah,aku lari jauh jauh.hahhaha.semoga perhubungan dengan akak F berterusan yerk.yelahh,aku teringin nak tengok bila lah kuantan and langkawi nak disatukan.hahhaa.okey,aku senget sekarang nie.


to dayat:teruskan membina masa depan yang lebih baik.aku yakin kau akan dapat ape yang kau nak.its just dont you ever give up.ingat!kau member johor aku weyhh.bukan senang aku nak cari kroni johor mari dekat merbok tuh.hahahha.jangan mudah meratapi kegagalan or kesedihan yang menimpa dalam hidup kau.hidup mesti diteruskan.jujur nie,aku suke dengar mulut longkang kau bersuara.walaupun ramai orang jadi bahan kau terutama si yon tuh.tanpa mulut kau tuh.sure geng budak senget membisu.hahahha.

okeyhh,aku penah pratonton kan cerita diorang nie.tak ingat?
meh jenguk entri nie..
http://merahjambujingga.blogspot.com/2011/06/duapuluhenamharibulanenam.html



journey from south to the north nanti insyallah aku balik dengan housemate aku.bulan september nanti.insyallah perjalanan kami dirahmati oleh ALLAH.doakan yang terbaik okey.

**counting the days:35 days tinggal untuk mulakan sem 3**

spread love,
nur farahain(:

Catat Ulasan

0 Ulasan