beraya di tempat orang 'AWESOME' what !

assalamualaikum and hello dunia.
first and foremost,
i'm taking this opportunity to say
"selamat hari raya aidil adha"
okey, at first time aku beraya di tempat orang.
yes, its totally true beraya without family agak tacink lorh.
but then, ini lah keputusan aku.
lagipun cuti 1 week jerk.
is like macam tak berbaloi jerk aku nak balik JB..
and my parent pon faham situasi aku.
thanx a lot!
but, frankly speaking bila aku dengar takbir raya.
nak nangis pon ade jugak.
tapi cover lorh.
mula mula ingat nak datang rumah syiera which is my housemate pagi raya.
last last aku bermalam raya di rumah dia.
sebab aku call nk datang rumah dia sebab terlampau bosan.
and nak melawat 2 ketul si gary and ryan tuh.
last last dia suruh aku tidur rumah dia.
aku pun on jelah.
sejujurnya aku rasa bersyukur sangat sangat sebab layanan family kau syiera!.
seriously, umpama bidadari kayangan aku rasa.
tuh kalau aku stay lagi beberapa hari tak banyak plak lelemak aku terhasil.
mak kau masak super duper sedap.
betul lah orang kata "masakan mak lah masakan terbaik sekali".
tak aku nafikan ibu aku sendiri selalunya masak simple jerk tapi aku bertambah 2 3 4 dan seterusnya! hahahhaa.
malam raya tuh lepas makan kitorang tengok movie.
mula mula tengok bini-biniku gangster but sadly tak full and after that tengok lah kongsi.
okey! i admit that aku nie jenis ketinggalan zaman cerita cerita melayu.
i didn't say that aku tak support filem melayu cuma aku jarang dah tengok wayang.
caya tak? hohoho.
that night, aku merasa tidur dalam kelambu.
sumpahh,,dah lama tak merasa tidur dlm kelambu.
that why aku cakap aku dilayan umpama bidadari kayangan.hahahhaa..
yang kelakarnya pukul3 pagi ayam rumah syiera boleh plak berkokok.
i taught that dah subuh..dalam hati aku berkata "ayam sekarang canggih belaka.berkokok tak kira masa".hahahhaa.
then pagi tuh plak aku tengok mak syiera dok menggosok baju adik lelaki dia.
aku tersenyum.
teringat abang and adik aku.
macam mana lah diorang kat sana.
mak aku dah lah balik kerja pagi raya.
dengan huru hara nya cari samping, butang lah..
how funny it is.
lelaki time time tu lah nak cari perempuan suruh gosok baju dia, macam - macam lah.
lepas tuh aku pun mandi lah. segak berpakaian.sweet gituh! so what?hahaha.
pagi pagi tuh makan nasi goreng dengan rendang.
after that, tengok movie hantu bonceng.again, i must say that aku nie sumpah ketinggalan zaman seyhhh. sila ludah aku sekarang! hahahhaa..
then around that pukul12 gitu tetamu kehormat pun datang.hahaha.
our classmate si halim and kaizan.
borak borak lah sambil makan makan.
again aku makan lagi walaupun kuih kuih jer.hahhaha.
lepas tuh aku pun memenuhi lah permintaan syiera.
nak ke rumah abang tersayang!.hehehhe.
again, MAKAN LAGI! bihun sup.haishhhh,berguling guling perut aku.hahahhahaa.
lepas tuh balik semula ke rumah syiera and aku nak undur diri lah dah tak nak susahkan orang.
hahhahaa. besides that, sedara syiera pun dah mula kunjung mengunjung.
so, tak sedaplah aku stay lama-lama kat situh.huishh,,mak dia macam tak nak lepaskan aku.
siap bagi aku bekalan dunia akhirat lagi.
i mean again MAKANAN.phewwww,,,,bergumbira lah perut aku.hahahahaa.
bukan sket kot lauk pauk mak syiera bagi.banyak gituh!.
paling paling favourite aku SUP TULANG! thanks alot makcik.
and now, aku balik semula ke rumah sewa.
tuh pun dah kne bebel dengan ramai org.
ayah syiera cakap "ade ape duduk sorang sorang kat rumah sewa tuh".
pakwe syiera pon ckp " asl tak balik? tak bosan ker? nak kacau lah kat rumah sewa tuh".
hahahhaaa.

syiera pen"ceria" hari raya saya (:

me with my baby blue**

me with ryan si belang belang!a.k.a penyebab kematian ikan laga aku!hoho.

me with gary yang ramai peminat.aku nak tumpang populariti nieyh!


** okey! dengan ini aku dengan rasa rendah diri ingin mengucapkan jutaan terima kasih dekat keluarga syiera sebab terlampau melayan aku, dekat housemate aku sebab terlampau mengambil berat dekat aku,my classmate aku especially abang abang handsome sebab terlampau risau kenapa aku tak balik, my friends at merbok yang ajak beraya kat rumah,"thanks for your invitation kawan" and million billion trillion dan yang sewaktu dengannya diucapkan kepada keluarga tercinta sebab memahami diri budak ini.
love you all so much :)

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. hahaha .. tacink akhak baca .. its ok . aku ada utk teman hg

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.