Assalamualaikum .. kejadian ini berlaku di hari jumaat . Dari hari Isnin lagi sebenarnya nak pergi bank . Sebab kad atm problem . Tak boleh keluarkan cash. Tapi mungkin effect first dose vaksin ain tu , badan rasa lesu lemau sedikit . Ain tak demam cuma badan rasa tak larat . Pula tu period kan . Memang sepuluh kali ganda tak larat la .
Akhirnya hari jumaat ain pergi je jenguk juga ke Maybank . Dalam hati dah terdetik mesti kena buat appointment ni . Sebab sekarang kan kes covid . Semuanya kena ada book appointment . Tapi tu la , main redah je la dulu .Tengok ada la dalam 6-7 orang beratur .
Ain pun ikut jela beratur. Sekali ada guard kat situ tanya " dah buat appointment ke ?" . Alamak .. Pastu ain cakap la " nak buat appointment macam mana ?" . Akhirnya di suruh pergi refer ke pegawai bank yang dah sedia di depan pintu . Dia tanya masalah ape ? ain jawab la kad atm problem . Dia mintak kad bank dan IC untuk dia check .
Pegawai tu sempat cakap "kena buat appointment ... hari ni ramai tau..tak sempat..Tapi saya check dulu yer " . Allahuakbar . Sekali dia panggil suruh scan Mysejahtera dan check suhu terus masuk .
Nasib ain baik betul .. Terima kasih la kepada pegawai tu .. Yela ..kan sepatutnya kena appointment..tapi dia check dulu dan akhirnya ain dapat juga selesaikan masalah ni . Tak lama sangat pun ain tunggu . Tetiba nombor giliran dipanggil . Alhamdulilah sekejap je urusannya .
Benarlah..kadang tu urusan dunia ini sulit apabila kena ada protokol dan syarat yang perlu dipatuhi tapi bila ada sifat perikemanusian dan budi bicara manusia itu.. malah ianya lebih memudahkan urusan yang sulit itu .. Hanya Allah sahaja la yang membalas jasa pegawai bank tu . Semoga Allah melimpahkan rezekiNya buat dia ..