dulu dan sekarang memang berbeza

assalamualaikum and hello gegurl and boboy semua!
hahaha..is start with a big laugh!
is that shows that i am too happy?
no no no, tak happy sangat.
sebab kalau terlampau happy akan ade kesedihan lepas tuh.
what can i say, ALHAMDULILAH.
that one word referring on what am i going to tell you all semua.
dulu, i mean last semester aku tak dapat ape yang aku dapat sekarang.
actually,aku pindah rumah sewa.dulu banyak lah gak masalah yang datang.
yelah kan,masuk tempat orang nie,jangan dok gatal buat kepala.
aku nie dahlah nakal,degil.dok buat suka hati aku.kan kan dah dapat!.
dapat ape?dapat maki..hahahhaa.**just kidding!.
tak yah citer lah benda yang lepas.
sem nie kami semua pakat dok berhijrah ke rumah lain.
alhamdulilah,our life's getting better.
dapat jiran yang very the sporting and awesome gituhh..
okeyhh,aku nak buat pengumuman hari raya haji!.haishh..lambat lagi makcik.
paannnngg***dah kne penampaq baru nak serius kan kau ain.
**dulu aku tak suka sangat dengan budak budak kecik nie.
sekarang aku semakin rapat dan boleh masuk ar dengan perangai and ragam diorang nie.
sebabnya jiran sebelah and depan rumah sewa kami nie banyak family.
petang petang kalau main badminton adelah penonton penonton setia dok tengok tournament kitorang.hahahhaa.
and i admit that aku dah berubah.dulu,tak de nya nak lepak chill sama sama dengan budak budak kecik.sekarang,aku dah boleh.great!
aku rapat dengan anak jiran selang sebuah rumah aku nie.
nama dia syahid. dia suka bela ikan.maybe that the important reason why aku boleh masuk dengan that kid.and dia pulak tak biadap weyhh.
he's accept me as what am i.
mean to say, dia tak de nye nak perli perli or ngajing aku sebab kadang2 aku tak faham ape yang dia cakap.
dia siap boleh tanya aku lagi , "akak orang mne".
aku jawab " akak duduk jauh sgt! dekat johor.akak orang johor bahru".
dia jawab"tudia,,syahid tak penah pi sne.KL pon tak penah pi."
aku tanya"owhh,paling jauh syahid penah gi mne?"
dia jawab"paling jauh pon alor star dengan penang.perak pon tak penah sampai lagi".
blablablablabla**conversation terpaksa di tapis kerana malas nak flashback balik ape yang kitorang cakap.hahahahaa.
kalau aku baru balik kelas nanti budak budak kecik tuh mesti dok tegur aku
"akak baru balik dari sekolah ke?"
hahahahhaa..that cool.its totally remind me of anak2 jiran rumah aku tuh.
haisssshhhhhh,rindu nye dekat jb!**
**dulu aku tak kenal spe jiran jiran di sekeliling aku.
sekarang boleh dikatakan aku kenal each of my neighbours.
diorang peramah sangat.
sampai lah rumah depan tuh buat birthday party anak dia siap invite kitorang agi.
what a cool life i get it now.
kitorang pon pegi lah.mula mula tuh segan sangat.yelah,kenal pon tak sgt.
abg tuh siap cakap lagi "kalau malu sangat amek makanan tuh pastu makan dekat dalam".
haishhh,,bestnya~~
and and and paling awesome giler that time datang abang abang and kakak akak berkonvoi motor besar.
fuhhhh,siap parking depan rumah sewa kitorang.sempoiiii.
baru aku tau abang tuh rupanye presiden kelab motor besar .patot lah banyak motor2 kat rumah dia.
nak pinjam satu boleh bang?tapi saya tak reti bawak motor.**pffffttttt
**dulu aku malas nak buat aktiviti yang boleh keluarkan peluh petang petang.
sekarang boleh dikatakan setiap petang kot kitorang main badminton.
even 20minutes pon nak main jugak.
rasa macam makin okey kot since kitorang play badminton.
badan pon semakin terase segar walaupun kena basuh banyak baju.hahahhaa.
**dulu rumah kitorang tak berapa nak privacy sangat.sebabnye rumah tuh terletak betul betul dekat jalan utama.so,everything yang aku buat semua orang nak pandang.haishhh.
sekarang aku nak berguling guling depan rumah tak de spe nak kesah.
ceyh ceyh ye ker tak de orang kesah?hurmmmmmm,hekhekhekhek...
tambah tambah ramai plak rumah lelaki depan rumah kitorang tuh.
nak usha satu satu segan plak.**panggggg!kau kan ain.
okeyy,just kidding.gile ke ape.saya dah tak lakukan semua itu lagi okey!.

what can i say,mula mula tuh memang macam pening lah sebab terpaksa cari rumah and kena letak barang2 dekat rumah kwn.but then,alhamdulilah.with the kuasa ALLAH YANG MAHA ESA.kami dapat kebahagian sekarang.
seriuslly,i am totally satisfy with my life now.
walaupun......(biarlah hati aku jer yang tau benda nieyh).
just hope that kitorang still together no matter what happened.
sayang korang sangat sangat.
-akuainkausiapa.blogspot.com-

Catat Ulasan

0 Ulasan