apa ada pada nama anda ?

assalamualaikum and hello world.pejam mata bukak mata dah bulan mac kan. cepat rasa nya masa tu berputar.tak nak bagi mukadimah panjang panjang takot sat gi aku merapu meraban.
apa ada pada nama anda? tajuk entri aku kali ini setelah sekian lama hilang idea.hahhaa.
actually, aku berminat nak mengupas. (wah ayat sastera).tajuk ini sebab kawan kakak aku tengah mengandung dan dia ada beli buku tentang nama nama lah.
so, we all pun borak borak lah semua nama. macam macam nama di sebut. ada yang punye maksud yang baik. ada yang punya maksud yang kurang baik. alhamdulilah, nama aku punya maksud yang baik. proud to be me (:
 ape? tak tahu nama aku..? nak kena dera nie.hahhaaa.
nama saya yang sebenarnya ialaha (wahh,ayat skema taman permainan kau) NUR FARAHAIN.
kasi font besaq gitu. kasi clear punye. tak payah nak bercermin mata bagai.hahahahaa.
maksud kepada nama yang secantik lagi comel tuh (ehem, ehem ehem) ialah. cahaya kegirangan mata.
farah maksudnya kegirangan. sentiasa happy. sentiasa bergelak ketawa.
to be honest, i have to admit that. even though not at all times aku bergelak sakan.
just one things is, tak semua orang yang berada di sekeliling ku betul betul mengenali siapa diri ku.
 yes, saya memang SUKA GELAK. GELAK MEMANG KUAT SAMPAI 40 RUMAH JIRAN BOLEH DENGAR.tapi bila saya mula menangis, tak semudah itu boleh dipujuk. wahh, ayat! kerlass kau jemah oi.
mostly,ramai yang cakap memang sesuai nama farah ini diberikan kepada aku.hahaha.
then,about AIN plak. actually, yang rapat dengan aku jer akan panggil aku ain. the strangers use to call me as farah. it's sound like a gegurl gitu..
memang dari asal usul kejadian aku pun, my parents call me as farah. but then, lepas adik aku lahir ke dunia(ayat,suke kasi kelakar kan) ,dia tak reti sebut nama aku sedap sedap. hoi hoi hoi. aku bencik kau..hahhaa.. dia panggil aku as parah. siot kau! lepas tuh plak bila dah masuk sekolah,ramai plak nama farah.
so. aku pasrah! mengalah semua. hahhaa. eh eh eh, nama AIN tuh sweet okey. mak kawan kita cakap patut lah panggil ain. nampak lembut.euwwww,,nak muntah rasa. tapi saya memang dilahirkan untuk menjadi perempuan melayu terakhir. aiseymen, nak ludah aku letew sebab aku memang suka kasi statement macam gini.hahhaa.
dah dah dah. malas nak citer panjang.cuma nak pesan, sila lah amek berat tentang perihal nama ni.lagi lagi yang dah merancang untuk berkahwin nak dapat anak tuh kan. sila buat pilihan yang tepat..jangan dok fikir nama tuh sedap, glamor, moden semua tapi makna tak baik. okey, stay chill. stay smile. -ain-

Catat Ulasan

2 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.