Untung Rugi Bisnes

Assalamualaikum dan hello to all bloggers perempuan perempuan cantik dan lelaki lelaki kacak.. It feels that sedih jugak blog ini agak sunyi lately nie sebab ain tak update entri , tak update giveaway or segmen or contest.. Its just that i'm a bit messy to rearrange back my time management.. But nevermind on that.. As for sure i will and must be prepared well for my future right.. Siapa yang tak nak masa depan nya baik mean to say have a good financial, hutang tak keliling pinggang, asset semuanya valuable dan yang baik baik kan.. Straight to the point, i bet nowadays RAMAI dari kalangan kita , BLOGGER jugak termasuk dah mula terjebak dengan dunia perniagaan kan.. Frankly speaking, with the higher cost of living lagi lagi yang duduk dekat bandar memang sangat terasa duit dlm kocek makin sket.. Therefore, to earn more income, kena buat other part time job.. For example business online, MLM (oppss)..... So, as for me, ain sebenarnya sangat suka pada mereka yang berjiwa dan ade niat nak bukak bisnes sendiri.. Jadi, pada mereka yang NAK BERBISNES tapi seringkali rasa macam, ishh,, xde keyakinan lah.. Takut rugi. Well! Business semuanya ade untung rugi, naik turun... That is what we call asam garam dalam berbisnes..

Mungkin sesetengah dari kita mengganggap, the word BISNES nie,,"alaaa,,dorg yg dpt untung juta juta ratus ribu,aku nie untung 100 200 jee...cukupla wat isi minyak bayar tol tuh".opps, that is wrong perception my dear!. Jual tudung bawal kangaroo tu pun can consider as BISNES tau, jual benda benda crafting , key chain , button badge,  and etc tu can consider as business.. Cuma yang membezakan KEUNTUNGAN kita dengan yang lain ialah CARA kita.. Mungkin, kita rasa "alaaa,,aku buat nie suke suke je,, ade ade lah org nk order, takde ape boleh buat". Haaaa,, itu yang kita silap..daripada MINAT, BUAT SUKA SUKA, MAIN MAIN, CUBA NASIB tu lah boleh merubah keuntungan yang kita perolehi..

Kenapa kita TAK SEDAR yang kita boleh sebenarnya merubah ANGKA PENDAPATAN kita?       Sebab kita mungkin TAK TAHU nak ubahnya macamana. So, bagi MEREKA yang BERANI dan  mahu mengubah angka kepada lebih banyak, anda sangat saya alu alukan. Saya akan coach anda ape yang patut anda buat...jangan malu untuk bertanya, jangan malu untuk mengadu masalah perniagaan anda.. Lagi sekali saya cakap, PERNIAGAAN anda tak semestinya anda kena ada kedai. Cukup dengan business online saja anda sudah menjejakkan kaki anda setapak ke dunia bisnes.

Mungkin ada diantara kita mengganggap saya hanya coach yang simple mcm "buatlah promosi, iklan tuh kne betul sket, rajin rajin lah update produk , kena layan customer elok elok"... Itu semua teknik asas.. Tapi sy akan coach CARANYA.insyallah, dengan izin ALLAH, niat saya nak tengok mereka mereka yang terpilih dalam dunia perniagaan nie terus maju ke hadapan.. Jadi dengan ini, anda dapat memantapkan pendapatan anda. Tak perlu panjang lebar, kalau nak tau lebih lanjut, boleh Inbox saya dekat fan page facebook di sidebar sebelah tu.. Facebook.com/ZFApartner .        

"9/10 rezeki datang dari perniagaan" asalkan kita tau cara dan tidak bercanggah dengan agama itu sudah memadai.. Fikir fikirkan lah..kalau kita nak merubah sesuatu yang baik, kita kena berani berdepan dengan risiko dan kegagalan kita itu tak semestinya anda telah kalah,  itu bermakna tuhan mahu kan kita berusaha lagi agar kegagalan itu mampu merubah kita untuk meraih kejayaaan dan pada saat itu, kita akan sedar kita telah mejadi pemenang dalam pertandingan yang kita sediri tandingi"-akuainkausiapa.blogspot.com

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. hm kan
    rezeki 9 per 10 dr berniaga
    niaga sebaiknya yg bermanfaat
    xkisah la
    janji semuanya halal

    BalasPadam
  2. niaga ni kena sabar ...

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.