19/366 : DIARY OF THE DAY -19 JAN 2016




Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , lagi sekali kita bersyukur kepada Dia Yang Maha Esa kerana memberikan ruang dan peluang untuk kita hidup dimuka bumi  ALLAH ini . Makanya , hari ini aku update diary of the day aku pagi sebab malam aku agak pack sikit takut penat sangat terus tak sempat nak buka blog comel ini . Hahaha . Jadinya , ini lah sedikit coretan untuk diary of the day aku :


  • Pageviews tergolek jatuh
Untuk beberapa hari ini , aku sempat blogwalking sikit sikit je kadang tak sempat langsung blogwalking , drop komen . Ini secara tidak langsung pageviews aku bukannya mencanak naik , tapi mencanak turun . Hahaha . Tak apa , as long as aku keep update diary of the day , dengan kalau ada masa , blogwalking itu sudah cukup bagus . Cehwah ! . Aku teringin juga nak kosisten pageview beribu setiap hari . Hahaha . Followers pun belum berpuluh ribu ada hati . Hahaha . Tapi , tak salah kan nak berangan dan berusaha supaya impian tu jadi kenyataan . 


  • Blogwalking paling cepat
Ain nak tahu , macam mana korang boleh blogwalking paling cepat dalam sehari ? Macam cara ain , ain akan cari senarai nama peserta giveaway ke  , dan dari situ , ain akan buka satu satu blog dan follow serta tinggalkan komen . Betul ke ? Ke ada cara yang lagi efficiet . Cehwah . Bukan apa , ain nak jadikan blogwalking ini sebagai satu habit atau pun tabiat harian . Bila dah jadi habit , secara tak langsung ianya akan jadi satu perkara yang lebih mudah untuk aku lakukan . 


  • Target Followers
Sebenarnya , untuk pengakhiran bulan januari nanti , ain target untuk mendapatkan 2000 followers , susah je nak kejar target itu . Tapi , kalau perancangan asal tak menjadi , tak salah kalau kita adjust kan . 1700 followers pun insyallah , boleh dicapai dengan izin daripada ALLAH kan . Teringat dulu ain puna azam tahun 2015 nak dapatkan followers 2015 , amboi gebang lebih  ! . Hahaha . Tapi , insyallah tahun ini , kalau ain kosisten , tidak mustahill boleh sepopular Hanis Zalikha dan Maria Elena . OMG ! i really love them !



Korang kalau ada tips nak tambahkan followers , naikkan pageviews , dan tips blogwalking bagi tahu pada ain yer ! . Okay , itu sahaja untuk hari ini . Assalamualaikum , tak jawab dosa ! Kalau jawab sayang ! *Euww..

Catat Ulasan

4 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.