22/366 : DIARY OF THE DAY -22 JAN 2016



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Ain nak minta maaf sebab hari ini memang tak sempat nak blogwalking singgah ke blog rakan rakan blogger dan juga drop a comment . Seawal pagi lagi i am freaking damn full with my activity . I really love that . Aku ini sejenis manusia yang suka aktiviti yang penuh bukan nya duduk dalam bilik layan korea macam gegirl yang lain . Hehehe . Ini apa sedikit sebanyak yang aku dapat kongsi dengan korang semua ye :


  • Impian nak kurus
Jujurnya , sepanjang perjalanan aku nak kurus ini , banyak yang aku belajar terutama sekali tentang lifestyle . Selalu kita salahkan sekeliling kita sebab hasut kita makan nasi lemak  waktu breakfast , lunch hour penuh pinggan sampai tumpah , petang makan keropok lekor , malam makan nasi ayam penyet , supper melantak burger . Kenapa kita tak tunding jari itu kepada diri kita sendiri  ? Sebabnya , yang nak masukkan makanan itu ke dalam mulut kita ialah tangan kita sendiri . Jadi , kenapa nak salahkan orang sekeliling punca kita jadi gemuk . Sebenarnya , aku banyak baca kisah kisah transformasi orang gemuk jadi kurus dan fit , memang betul sepanjang perjalanan proses untuk kurus itu , mereka mesti sedih , kecewa dan pelbagai lagi . Tetapi , pengalaman sepanjang proses itu hanya kita akan dapat rasai bila kita melaluinya dengan hati yang terbuka . Its okay , to be sad , but esoknya , wake up with a new positive spirit . Itu apa yang aku selalu cakap pada diri aku .


  • Kehilangan
Sebenarnya , aku sejenis manusia yang bukan mudah give up . Tapi , bila ibu aku meninggal , aku jadi seorang manusia yang demotivated serta sangat selekeh . It take so much time for me to recover the pain . Sampai aku tersedar bila mana , aku dipertemukan dengan seorang hamba ALLAH ini , dia cakap , "Ain jangan sedih . Insyallah , nanti ain dapat jumpa ibu dekat syurga . Sekarang ini ain kena kuat , ain nak jumpa ibu dekat syurga kan ? ALLAH dah jaga ibu dah sekarang . Ain jangan risau tau" . Alhamdulilah , semenjak itu , aku jadi satu macam , kalau aku sedih , aku selalu mengadu kepada Dia . Terima kasih ALLAH , kerana kau pelihara hati hamba mu ini untuk terus kuat . Korang  , tipu lah kalau aku cakap senang je nak recover the pain itu . Semua itu penipu ! . Satu je aku nak pesan , terus kosisten mendekati Dia . Kerana Dia tidak pernah jauh dari kita . Refer to Him . Because Dia Maha Mengetahui Segalanya. Aku tersedar yang aku jadi macam demotivated bila mana aku jadi malas nak keluar rumah , selekeh nak mampus , makan entah apa apa  , berat naik mendadak sampai la aku sedar yang baju aku banyak dah tak muat dan untuk pertama kali aku kena pakai XXL . Ketika aku sedar , woi ! That enough of your sadness ain ! Sampai bila kau nak seksa diri kau ? Insyallah , untuk tahun ini , aku slow slow enjoy my journey untuk kurus . I love to have the experience where I can share to people .  Insyallah . 


Makanya , itu sahaja la ye apa yang aku mampu share . Esok full dari pagi sampai petang ada benda nak kena buat . Insyallah . Assalamualaikum . Bye! 

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. part nak kurus tu memang susah... selalu tewas dengan godaan makanan T__T

    BalasPadam
  2. Bagi tips nak turunkan berat badan please T.T

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.