27/366 : DIARY OF THE DAY -27 JAN 2016





Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hari ini kebanyakkannya blogger semua berasa sedih di atas kehilangan jumlah followers termasuk lah diri ain . Ala , chill lah .Insyallah , kita sama sama kosisten kan semula untuk tambah jumlah followers . Ceh , padahal aku pun sedih jugak , yelah penat mencapap (mencari publisiti) terjah dan singgah ke blog untuk mendapatkan followers . Hahaha . Walaupun begitu , kita harus terima hakikat dan kita kena berusaha untuk recover semula berapa followers yang hilang itu . Lagipun , sekarang ini semua dah terdedah dengan blog dan serta merta menjadi blogger kan . Makanya , jangan risau ! Keep calm and fight for what you aim it ! 


Jadi untuk hari ini aku nak kongsi tentang :

  • Stok buah-buahan dekat rumah asyik habis
Semenjak aku dah bertekad nak being a healthy lifestyle , stok buah buahan dekat rumah aku asyik habis je . Hahaha . Masalahnya , aku je seketul dalam rumah ini yang nak kurus mengurus , macam mana boleh stok buah buahan asyik kena beli je ? Hahaha . Jawapannya , family aku dah mula berjinak jinak dan sedar untuk being healthy . Lagipun , kan bagus makan buah buahan kan . Bukan itu sahaja , aku rasa bersyukur sangat , walaupun bukan mudah journey nak kurus mengurus ini , tapi bila orang disekeliling kita pun turut sama berubah kearah kebaikan , itu menjadikan aku lebih bersemangat . Semoga ianya berterusan.


Apa aku nak membebel lagi ? Like seriously , aku blur kejap . Hahaha . Apa apa pun , jangan mudah berputus asa bila kita sedang melakukan perubahan yang membawa kepada kearah kebaikan .


Itu sahaja la nampaknya , apa yang mampu aku boleh tulis . Jumpa esok ye ! Assalamualaikum .

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Istiqhomah ya...in sha Allah boleh...

    BalasPadam
  2. Wah, nice one. Semoga terus konsisten mengamalkan gaya hidup sihat :)

    BalasPadam
  3. jom lah sama-sama kurus. kita pun nak start makan buah2 ni..hehehe

    tulaa..pelik followers makin berkurang , ingatkan dorang bersepakat.kekeke.. views tu yang penting..weeee

    BalasPadam
  4. Ehh, maknanya 'kehilangan' followers tu jadi kat ramai bloggers la ya..? Ingatkan blog akak je hilang pengikut.. hehehe..

    Masa mula-mula tengok followers dah susut, terkedu jugak la sekejap sebab ramai pulak tu yang 'hilang'.. Lepas tu bila fikir balik, takpe la.. Maybe dorang dah tak berminat nak jadi followers blog kita.. Think positive je la..

    p/s: Takkan hilang followers, kita nak tutup blog kot..? Tak payah la nak sentap sangat sampai nak tutup blog, kan.. Hehehe..

    BalasPadam
  5. Hahaha hilang followers and komen setia dh lama terjadi di dunia blogger nie...

    Otai2 dulu2 or blogger lain yg tegar terjah komen kebanyakkannya dh sibuk la tu..
    Jadi baki2 yg ada ni la buat reunion balik semula.. Hahaa..

    Oh lg satu, try buat main dgn seo pula jd artikel yg dicari oleh pembaca di Search engine dpt bantu ke web kita..

    BalasPadam
  6. Saya pun nak start lah berjinak jinak makan buah buahan ni!

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.