6/366 DAYS - 6 JAN 2016

diari akuainkausiapa 6 jan 2016



Assalamualaikum dan alhamdulilah , hari ini dah 6 hari kita berada di dalam tahun 2016 . Cepatnya masa berlalu kan . Dok rasa macam baru je dengar orang buat lawak , "Wei , jangan masuk tandas hari ini  esok keluar dah tahun baru" . Okay , ini lawak . Hahaha . Kita throwback hari ini * apa yang aku lakukan , antaranya ialah :


  • Edit Blog
Dah beberapa hari ini tangguh sikit nak edit yang saki baki celah celah tepi tepi itu , Insyallah siap lah nanti . Lagipun , aku bukannya profesional sangat lepastu mabuk pening pening kot tengok coding html tu .Hahaha . Kenapa aku tak upah orang ? . Jawapannya ialah , aku ini agak cerewet sedikit terutamanya dari segi kerja  . Kalau dari segi perkara perkara lain , aku tak cerewet langsung .hahaha. Terutamanya , bab MAKANAN . hahaha. *Ops !

  • Idea Design Rumah
Okay , aku sekarang lebih suka tengok gambar gambar macam mana nak hias rumah , nak letak perabot dekat mana . Sebab dari situ , kita akan dapat lebih banyak idea macam mana kita nak aplikasikannya dekat rumah sendiri . Sebenarnya kan , nak hias rumah bukannya perlukan material yang mahal ke , tetapi idea macam mana kita yang mendekorasikannya . Cehwah . Contohnya , macam hari tu aku kemas ruang solat , aku dapatkan dulu design macam mana yang aku nak . Lepastu kan , aku visualize dulu , sesuai ke tidak nak letak perabot tu dekat situ , then baru proceed dengan kerja sengseng lengan , perah tenaga dan make it happen lah . Hahaha . In fact that , kau boleh save duit dari hire interior design .

Makanya , itu sahaja lah apa yang aku nak kongsi dengan korang untuk diary of the day aku. Jumpa esok . ! 

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. teringin sangat nak ada rumah sendiri, boleh hias ikut suka hati kita :)

    BalasPadam
  2. Meh tolong edit blog saya plak. hehehe

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.