102/366 : 3 Cara Kosisten Kuruskan Badan





Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini dapat juga aku berpuasa . Haa , korang yang belum ganti puasa tu ingat ingat kan ye . Bulan puasa dah nak dekat dah kan . Jadi untuk hari ini , aku nak cerita dengan korang pasal tips untuk naikkan semangat macam aku yang tengah dalam proses menguruskan berat badan yang bambam ini . hahaha.

  • Tengok program extreme weight loss
Okay , sila habiskan masa korang untuk tidak menonton drama drama yang asyik bercinta sahaja . Habiskan masa search dekat youtube cari extreme weight loss program yang dikendalikan oleh chriss powell dengan wife dia tu . Jujurnya , selepas aku tengok satu hari satu episod pun dah cukup bagi semangat pada aku untuk terus move on . Aku jadi lebih bersyukur yang sekurang kurangnya berat aku tak adalah overweight sampai cecah 100 kg . Aku hanya perlu berusaha dan kosisten untuk mencapai ideal weight sahaja . Bila tengok program ini , aku jadi lebih bersemangat untuk lebih mengenali diri sendiri . Dan kebanyakkannya mereka yang berjaya kosisten selama setahun ialah kerana mereka tahu big why mereka . Big why ini ialah sebab yang kuat kenapa mereka kena get this obesity out of the life . 

  • Follow positive qoute
Yang ini aku selalu buat . Boleh dikatakan aku selalu retweet dekat twitter aku motivation dan positive qoute . Secara tak langsung , rasa tidak bersemangat akan kembali lagi lebih kepada bersemangat. Memang orang kata poyolah asyik nak berbual positif je , tapi hakikatnya kita memang kena bawa diri kita kepada sesuatu yang positif . 

  • Cari resepi yang sedap dan senang dimasak 
Aku rasa macam tak relevan yang orang memberi alasan tak tahu masak macam mana sedangkan dah bersepah resepi dekat social media . Tinggal rajin atau pun malas je . Aku perasan juga , orang banyak share dekat facebook tapi nak buat nan hado . Hahahhaa . Setakat share dekat social media tapi tak buat pun buang masa je awak ! . Hehehhee . 



Catat Ulasan

0 Ulasan