116 /336 : Bersenam Itu Memang Tak Best , Tapi 2 Perkara Ini Akan Jadi Lagi Best !



Assalamualaikum dan hello kepada uolls . Jujurnya , hari ini aku tak tahu nak update apa . Sebab rasanya hari ini monday blues kan . Permulaan kepada hari pada setiap minggu . Okay , dah dapat idea nak update apa untuk diary of the day pada hari ini . Aku nak kongsi macam mana aku boleh gagahkan diri untuk terus workout demi misiku kurus size S .

  • Ingat 'goal' yang ingin dicapai 
Setiap kali aku macam rasa sakit dan tercungap serta penat membuat cardio exercise , aku mesti nak menangis . Bukan sebab sakit tapi sebab aku sedar bambamnya aku . Sebab bambam ini lah aku kena buat exercise menggila macam gini . Yelah , orang bambam nak buang lemak kena buat cardio exercise . Aku tahu semua orang taknak buat tapi that the best way to solve your obesity problem . Jadi setiap kali aku sedang melakukan exercise , aku akan ingat balik goal aku . Ini bukan sahaja impian aku , tapi ini impian arwah ibu aku . Dia nak sangat tengok satu satunya anak perempuan dia ini kurus . Maka , aku akan imagine yang arwah ibu aku tengah gembira bila dia tengok anak perempuan dia ni dah kurus .Bila goal kita kuat , walaupun sakit urat ke , sakit kaki ke , tetap kita gagahkan juga untuk exercise sehinggalah misi kita selesai . Jadi ingat , stick your goal ! Cari your goal yang sangat kuat so that no matter what happen kau akan tetap berdiri gagah !


  • Hasilkan exercise yang berkualiti 
Jangan habiskan banyak masa dekat gym tapi exercise korang langsung tidak berkualiti . Ingat , badan kita bukannya robot. Robot pun kau guna dia non stop boleh rosak apatah lagi kita manusia . Kau kena ingat , kau kena sayang diri kau dan jadikan itu first priority ! Hasilkan exercise yang berkualiti yang memang you sweat like crazy ! . Misalnya , 20 minit intense workout . Komfom tercungap habis lah . Ingat , dont ever waste your time tapi kau tak dapat result yang bagus . End up , kau rasa penat dan akhirnya terus give up ! . Aku selalu cakap dekat diri aku , "Ain , workout sekejap je ni , tapi bila tengah workout ,push yourself as much as you can !"Kalau tak tahu nak workout apa , hello people , google kan ada , youtube kan ada" . Dont you ever create a lot of excuses ! It will not bring you the good result !



Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Lama juga tak exercise betul2 ni... setakat berjalan2 je sekarang ni. Tak berkesempatan nk btul2 workout lagi... thanks sharing.. :)

    BalasPadam
  2. Kuatkan semangat untuk berterusan exercise. Saya? Haih, mesti fail di tengah jalan..

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.