96/366 : Masak Ayam KFC Sendiri !



Assalamualaikum dan hello kepada semua ! . Alhamdulilah , hari ini aku rasa happy sebab akhirnya aku dapat menaip diary of the day ini menggunakan laptop kesayangan aku ini . Makanya , insyallah aku recover balik mana blog blog yang dah lama aku tak blogwalking dan tak tinggalkan jejak . Terima kasih ye pada korang yang sudi baca dan komen serta rajin jengah ke blog aku yang biasa ni je . Jadi , ini cerita aku pada hari ini :


  • Dah settle edit blog !
Seperti yang korang tengok blog aku , adoyai terasa nak puji diri sendiri setiap hari . hahahaha . Comel dan cantik sangat blog aku . Hahaha . Puji diri sendiri .Cuba korang imagine macam mana aku tengah puji diri sendiri ini . Aku edit sendiri okay ! . As my wish , memang nak blog aku simple dan friendly user especially mobile user . Nowadays orang dah jarang dah online pakai komputer kan . Hahaha . Makanya , aku nak sesangat blog aku ini tak makan qouta orang dengan banyak . Hahaha . Alhamdulilah , semalam aku spent masa dalam sejam untuk edit header dan edit template blog . Lagipun , aku memang tak nak serabutkan langsung blog aku ni . Jadi , tolong komen okay ke idok blog aku ini . Mohon cakap cantikkkkk banyak kali . hahahahhaa . 



  • Masak Ayam KFC sendiri !
Yess , aku tak tipu ! Kebetulan aku ternampak tepung Kentucky dekat kedai RM 2 . Pastu aku terdetik nak membeli , jadi aku ambil je lah . Dan , hari ini aku cuba lah . Ya ALLAH , senang je rupanya . Hahaha . Ayam tu salut dengan putih telur lepastu gaul dengan tepung tuh dan goreng . Buat sendiri lagi puas hati sebab aku kan tengah dalam proses menguruskan berat badan . So , penggunaan minyak mestilah dikurangkan . Normally , kalau beli ayam uncle bob kan minyak dia mak oi boleh pengsan tengok , ayam kfc pun boleh rasa berminyak dia kan . Aku pulak kalau boleh minyak sedikit yang amat aku guna . Aku pun dah start guna minyak jagung instead of pakai minyak biasa . Siap kena pergi kedai lagi beli minyak sebab rumah aku jarang guna minyak . Hahaha . Aku buat ayam kfc ini untuk lunch dan dinner . Fuhh , kepuasan yang amat . Ditambah pula dengan aku buat homemade coleslaw sendiri . Aku ada pernah cerita ni . Ini entri tentang aku buat coleslow ini .   Coleslow cepat dan sedap ! . Untuk korang tu , rajin rajin belajar masak sendiri weyh . Sebenarnya kan , memasak ni kita kena explore sendiri . Baru boleh tahu apa yang kau expert apa yang tak . Jangan lah asyik masak meggi dengan masak air je yerk .Hahaha .


Okay , cukuplah untuk hari ini . Assalamualaikum :)




Catat Ulasan

0 Ulasan