99/366 : Bila Orang Tegur Kau Dah Kurus!

 


Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini genap 99 hari ain kosisten mengupdate diary of the day hari hari . Ya ALLAH , tahun 2016 merupakan tahun yang ain berazam untuk kosisten update blog dan diary of the day ini merupakan satu cara untuk ain keep kosisten update setiap . Memandangkan tahun 2016 ini harinya 366 hari , makanya tak salah untuk ain memulakan sesuatu yang baru dan buatnya sampai selesai 31 disember 2016 . Insyallah . Jadi , untuk hari ini , aku nak cerita tentang :

  • Bila orang tegur kau dah kurus !
Hari ini dan hari rabu lepas , kawan kawan yang selalu workout bersama dengan aku tegur yang aku dah nampak kurus . Kurus itu tak lah sampai dapat size S dah . Mengarut gila cepat sangat dah kurus kerempeng . Hahahaha , Alhamdulilah , itu satu perkara yang positif untuk diri aku . Tolong jangan tanya berat badan aku berapa . Sebab coach aku pesan jangan ukur tahap kejayaan kita dengan melihat jumlah berat badan kita dekat penimbang tuh . Banyak lagi kejayaan kejayaan kecil yang mampu kita kejar dan capai . Contohnya ,muat pakai baju yang dulu dulu , saiz seluar dah mengecil , ukuran badan dah semakin kecil . Itu lah sebenarnya kejayaan yang harus kita kejar dalam proses menguruskan badan . Jangan suka suka sangat nak menimbang je , nanti stress lepastu tak take action langsung . Lepastu salahkan itu ini padahal diri sendiri nak suapkan makanan masuk mulut . hahahha . So , stop wishing ! start doing it ! . Insyallah aku nak sangat target raya nanti aku dah boleh pakai size S . Itu aim yang aku tengah kejar . Korang doakan aku boleh kurus ye . Jangan risau , hari hari akan datang , mana mana tips yang aku boleh share , aku akan share dekat korang . 



  • Esok jadi pengapit !
Fuyoo , nervous woi mengalahkan pengantin pula kan . Betullah kata kawan aku , over lah kau ni ain . hahahaha. Boleh baca entri entri aku yang ini . Over kan !. Hahaha . 



Okay , cukup untuk hari ini . Aku sangat penat pada hari ini . Assalamualaikum

Catat Ulasan

0 Ulasan