133/366 : "Komunikasi Bukan Satu Halangan Lagi Untuk Berhubung"



Assalamualaikum dan hello kepada uolls semua . Hari ini sebenarnya aku ketandusan idea .Fulamak , ayat aku ketandusan gituw . Hahahaa .Dan akhirnya aku terjumpa satu topik ini yang aku rasa nak share dekat korang .

Jujurnya , sekarang ini kalau orang kata , ada masalah dalam berkomunikasi sila cakap kuat kuat "Hello , kau duduk zaman batu ke apa?" . Aku tertarik dengan isu komunikasi ini bila aku tengok ada satu youtubers yang mana dalam vlog dia tentang bertanya soalan kepada couple ini . Dan salah satu soalan ialah "How you guys communicate?" . Sebab couple itu duduk jauh . Hhahaha .

The answer is "Sekarang banyak dah social media yang boleh connect to each other kot . Whatsapp , Twitter , Facebook , dan blaa blaaa " . So , no point kalau orang cakap its a barrier for us to communicate each other .

In fact that , nowadays meeting dekat office pun dah pakai skype , webinar , online conference . Lagipun , kemudahan ini semuanya kan dapat memudahkan dan cepat kan proses komunikasi itu . At this point , teknologi make us walk fast forward .

Cuma jangan salah guna je lah kan . Contoh paling dekat dengan kita . Social media BLOG . Dan orang salah guna dengan sebarkan aib dan cerita entah apa apa dekat blog dia . So , use this platform wisely ! .

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. tq singgah dan komen di blog kak Alycia ;)

    BalasPadam
  2. Social media ni bagus jika digunakan sebaik mungkin tapi ada juga yg salah gunakan..huhuh

    BalasPadam
  3. Blogger2 yang berhemah macam kita ni akan salurkan berita yang baik2 n sahih je. InshaAllah.

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.