Miri Destinasi Awesome untuk Bercuti dalam Malaysia


Hye korang semua, rindu tak dengan ain? mestilah tak kan. Hehe. Sorry lah ain lama tak tulis pasal destinasi percutian yang best. Yeah I know korang tertunggu tunggu untuk dengar I berceritakan. Ooppss sorry, baca apa yang I tulis, saje nak test korang. Hehe. Ok kali ni I nak cerita pasal Miri dan hotel yang interesting dan berbaloi.
Miri ni located di Sarawak. Yes untuk korang yang berada di semenanjung, kalau nak melancong ke borneo, tak sah kalau tak pergi bercuti di Miri. Miri ni agak jauh dari kuching, and u guys kena naik flight. Melainkan korang rajin nak kayuh sampan dari semenanjung, I suggest just naik kapal terbang je. Tak perlu nak pening-pening. Hehe I tau I ni suka merepek but seriously, naik kapal terbang. Unless korang nak drive dari kuching tapi lama gak laa sebab kalau korang nak tau Kuching ke Miri lagi jauh dari kl ke kota bharu tau. So u guys boleh imagine kan jarak dia.
So tadi kan I janji nak share pasal sebuah hotel yang menarik. Nama hotel tu adalah Mega Hotel Miri. Mega Hotel Miri ni terletak dalam lebih kurang 8km daripada airport so agak convenient untuk korang yang naik flight. Hotel ni sesuai kalau uolls nak pergi stay seorang, atau dengan orang yang dicintai atau bersama dengan family. Korang boleh check in pada pukul 2 petang, awal dari hotel kebiasaannya kan? Check out pula pada pukul 1 petang. Haa lagi best kan sebab kalau kira-kira korang dapat stay lama kat hotel ni.
ni lah Mega Hotel Miri .Cantik kan ?
The front desk staff pula agak friendly dan tak pernah tak senyum. Tapi macam orang gila lak bila I cakap camtu tapi actually diorang sentiasa senyum dekat customer diorang. Itu yang akan buatkan kita rasa welcome di hotel ni. Diorang juga ada servis 24 jam untuk tolong kita kalau ada problem masa kita stay di hotel itu. Kat hotel ni korang boleh request smoking or non-smoking room untuk keselesaan korang. Tapi kalau tanya I tak kisah, janji masa masuk nanti takdelah bau asap. so far bilik hotel sini juga agak besar dan selesa. Cleanliness juga diorang memang pentingkan dan jaga so untuk yang pentingkan kebersihan tu, I really-really hope that u guys try je stay kat hotel ni k. I will guarantee personally that u guys will enjoy your stay. Tapi kalau tak puas hati janganlah cari I ye, kesian I ni asyik kena buli je. Hahaha.

sweet je kan interior bilik  hotel ni 

If u guys ada children, Mega Hotel ni ada swimming pool for adults and kids too. So korang boleh relax merenggangkan otot-otot yang dah lama korang tak buat. Sambil-sambil berendam nak sejukkan badan selepas penat bekerja. What is the point for holiday? Nak rejuvenate dan relax kan? So yeah Mega Hotel Miri is the answer. Hotel ni juga ada sediakan parking if u guys need one, then dalam setiap bilik ada safety deposit box just in case korang nak simpan barang berharga. If u guys planning nak kahwin dengan orang Miri atau saje nak buat wedding di Miri, Mega Hotel ini ada facilities untuk korang. Im pretty sure your family will like this place sebab sambil attend wedding, sambil tu jugak boleh relax and enjoy di hotel ini. Besides that, di hotel ini juga ada conference room if your company are planning for corporate retreat, atau training for staff. They will cater all your need so that the event yang korang nak buat berjalan dengan lancar.

nampak pool dia best kan ?
Harga juga agak berbaloi dengan servis yang diberikan, so book Mega Hotel Miri online cepat-cepat sebab kadang-kadang bila I lambat nak book dah penuh pula bilik. Maksudnya ramai laa yang nak duduk di hotel ni semalam dua. Very good place to hide from your boss also. Haha just joking. Sampai Miri , terus ingat Mega Hotel okay! Janji dengan ain tau.

Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. seronoknya kalau dapat bercuti di hotel ni

    BalasPadam
  2. 2 kali jer pernah ke Miri ni. hehe

    BalasPadam
  3. memang teringin nak ke Miri..InsyaAllah one fine day

    salam kenal dari umifuzy.com

    BalasPadam
  4. bestnyaaaa nampak selesa bilik nya ya :D

    BalasPadam
  5. bestnya.xpernah lg sampai miri

    BalasPadam
  6. blom pernah pergi sarawak....

    BalasPadam
  7. Rindu pula nak pi Miri lagi..

    BalasPadam
  8. Slmt datang ke miri...😁

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.