MENCEGAH GIGITAN SERANGGA DENGAN GARLIC BALM

Di hari kedua ain di Bukit Gambang, kami diberi peluang untuk membawa sendiri ATV masuk ke tempat binatang liar. Namanya ATV Wild Savanah. Fuh, mula-mula dengar dah rasa cuak sebab kiri kanan ada binatang liar kan. Kita ni dah la bukan jenis pencinta haiwan sangat.


Orang cakap, haiwan boleh detect kita ni suka dia ke tidak. Tapi kalau rimau dah depan kita, lari jelah woi. Hahahaha. 🤣 Okay, semasa ain diberi penerangan sebelum masuk ke safari park tu, diorang dah bagitau panas sedikit, dan bertanya ada masalah kesihatan ke tidak.


Ain ni kadang allergik sedikit lagi-lagi masuk hutan. Memang terdedah la dengan gigitan nyamuk. Hahaha. Tapi nasib baik ain pakai baju dengan inner. So tak terasa sangat gigitan serangga.

Tapi, balik je dari habis program tu masa nak mandi, ain dah rasa gatal-gatal. Baru teringat tadi masuk hutan, komfom ler ada gigitan dan serangan serangga yang kita tak perasan kan.


Ain boleh pula terlupa nak bawa garlic balm ni. Bila dah gatal-gatal tu baru baca info yang garlic balm ni boleh mencegah dari di gigit serangga. Haaa, nyesal tak pakai tadi sebelum masuk ke safari park tu.

Lepas dah mandi tu ain pakai ler, “ooo , baru tahu yang dia boleh beri kita tidur yang lebih nyenyak.. sebabkan garlic balm ni bau dia ya ampun bawang putih kauu..so nyamuk pun lari ler tak nak dekat..” Bukan nyamuk je woi, makcik bawang pun tak nak dekat. Bagus juga kan tak ada ler kita nak mengumpat je kan. Eh tiber🤪

A post shared by NUR FARAHAIN (@farahainzfa) on

So, korang yang nak masuk hutan atau nak buat aktiviti lasak, jangan lupa untuk bawa garlic balm dari zmbeauty ni tau. Kang menyesal badan gatal-gatal macam ain kena ni. Kihkihkih.

Untuk maklumat lanjut ⤵
Instagram: @zmbeautybrand
Laman web rasmi: www.zuraini.com



Terima kasih kepada pihak ZM Beauty kerana sudi menjadi penaja Eksplorasi JDT Blogger ke Bukit Gambang. 👏🏼

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Bagus juga bawak kemana-mana, nanti mak cik bawang datang, ku ganyang dengan Garlic Balm ni hahahaha

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.