PASTA & PIZZA MAKANAN SANTAI DAN SEDAP DI OASIS @ THISTLE JOHOR BAHRU


Selalu orang mesti ingat kalau restoran yang ada dekat hotel harganya mahal melambung. Tapi dekat Oasis Restaurant yang terletak di Thistle Hotel Johor Bahru ni menawarkan harga bermula RM18. Konsep restoran ni sangat santai sebab lokasinya betul-betul dekat pool. So, korang boleh la feeling-feeling sambil makan pasta atau pun pizza. Hehehe.




Kenapa harga yang ditawarkan sangat berbaloi ? Ini adalah kerana pihak hotel percaya yang pelanggan mereka terdiri dari local people. So,sebab itu lah pada bulan ni Oasis Restaurant come out dengan 3 signature dish iaitu Trio Pasta , Nusantara Pizza dan Dome Pizza. Gais, aku ni dahla hantu pasta! Memang aku try semua jenis weh. 🤪 Trio pasta ni ada 3 warna iaitu warna pink,biru dan hijau. Pink namanya rose 🌹, biru morning glory dan hijau namanya spinach.











pasta peanut sauce

pizza nusantara


dome pizza


Nusantara Pizza pulak korang imagine pizza nasi lemak. Sedap sangat dan its highly recommended untuk you guys cuba! Topping pizza ni ada sambal ikan bilis dan hirisan ayam rendang. Manakala Dome Pizza pula bentuknya macam pie yang isinya kambing dan sayur-sayur seperti capsicum. Gais, jangan risau sebab makanan yang dihidangkan dimasak menggunakan olive oil dan fresh herbs oils. So, its can consider as healthy dish juga lah kan. 🤤 Untuk yang vegetarian juga boleh mencuba dish seperti fruit pizza, mushroom risotto , trio pasta oasis rigatoni ratatouille. Cepat-cepat dapatkan promosi ini sehingga 31 September 2018 ni.

baked lobster



roulade pizza











chef hapis sedang membakar pasta


dengan geng JDT Blogger
Oasis Restaurant
Thistle Hotel Johor Bahru

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Weyhhh pizza dia sedap gila weyhhhhhh. Hahahaha. Susah nak dapat masakan Itali dengan rasa kemelayuan. Hanya di Thistle Hotel!

    BalasPadam
  2. alahai hujan hujan ni tengok makanan macam ni terus terliur

    BalasPadam
  3. unik pulak tengok pizza pie tu. lobster pun hensem abis..

    BalasPadam
  4. Sangat sedap pizza dia kannn..
    Nanti nak gak laaa gi lepak sana.. jommm Ain !!

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.