KAMBING PERAP UNTUK ORANG JOHOR

KAMBING PERAP UNTUK ORANG JOHOR


Kalau tanya ain suka makan kambing ke? Sejujurnya, biasa-biasa aje. Ain suka tengok orang makan kambing. Hahaha. Kah! Takyah ler kot nipu. Mengaku jelah kau hantu kambing sebenarnya. Ahaa, kalau pergi kenduri ke nampak kambing je mesti kita nak serbu dulu kan. Mesti kalau boleh nak ambil sampai penuh pinggan kan?
kambing perap johor
nampak jari aku tuh haa...tak sabar nak ngap...hahahha..

Cara masak paling senang , mudah dan cepat

Wahai peminat kambing, ohhh aku nak seru orang-orang Johor je, sebab ini peluang untuk memenuhi tekak craving korang tu. Ahaa, Kambing Perap keluaran dari Kambing Golek Johor. Peh, meh aku ajar cara masak paling senang dan mudah. Bukak itu sahaja, Cepat! Selalu nak masak kambing lama kan kena tunggu. Yang ni semudah ABC je uolls.
kambing perap johor
Ni lah kambing perap yang belum masak tu..

Oh yer, aku menggunakan periuk Pressure cooker daripada jenama Noxxa. Tekan tekan dah siap..

Caranya:
1-Masukkan kambing yang telah diperap tu tak payah letak minyak pun.
2-Tekan High Pressure selama 7minit dan tutup penutupnya
3-Tunggu sampai bunyi dia tett teett. Hahaha.
4-Bukak penutup dan tekan stir fry untuk kambing tu rasa lebih juicy.
5-Biarkan lebih kurang 2-3 minit.Oh ya, sos nya aku masuk dalam mikrowave letak dalam 2 minit gitu.
6-Sedia untuk dimakan
kambing perap johor
Kambing yang baru je lepas dimasak menggunakan periuk Noxxa

kambing perap johor


kambing perap johor
Sedia untuk dihidang kepada peminat kambing.


Mana nak cari ni? Penat dah ajar cara masak tapi tak guna jugak kalau tak kasi tahu nak dapat kat mana stoknya. Carilah di Facebook Kambing Golek Johor . Sekali dah rasa pasti nak order lagi...

Oh yer, alang-alang tu.. Jangan lupa like Facebook Awak Makan Ape dan Follow instagram @awakmakanape 🍽 Selamat menjamu kambing! 🤤

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. Perghhh pepagi dah tunjuk kambing..
    Mengencesss aku, tak sabo nak cari gak...

    BalasPadam
  2. Nyumm3! senang lepasniiii, tapiiiiiiiiiiiiiii! Aku tkde NOXXA woi

    BalasPadam
  3. ya Allah nak menangis boleh? dah la suka kambing hmnmmmm

    BalasPadam
  4. Wow.. Guna piuk noxxa tit tit tit aje dah siap kan, mesti juicy kambing tu, akak sukaaaaa!

    BalasPadam
  5. Saya la peminatttt kambingggg ituuuu

    BalasPadam
  6. Bila seorang kaki makan kambing..tengok kambing nii macam..tak berkelip mata

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.