THE PERFECT GUY... - Aku Ain Kau Siapa

Thursday, November 22, 2018

THE PERFECT GUY...

THE PERFECT GUY...


Waktu aku menulis ini, aku bertanya kepada Dia.."Tuhan, kenapa aku menangis?" Aku dah lama tak bangun subuh awal terjaga sebelum alarm. Sebab aku ni perempuan tidur lambat. Kalau subuh pun dah dekat subuh gajah orang kata. πŸ€ͺTapi, pagi ini.. Aku terjaga dari mimpi. Mimpi itu..Aku rasa biarlah ianya menjadi rahsia.

Tapi, kenapa aku menangis? Sumpah, aku tiada jawapan itu. Tapi yang pasti jawapan itu tentang mimpi aku.

The perfect guy!

Iya, pada saat ini . Aku dah penat untuk berteka-teki tentang ini. Aku tahu the perfect guy tak pernah wujud! Tapi akan ada someone yang terbaik dihantar oleh Allah untuk aku.

Lepas mimpi tu berlalu, i keep denied of myself..Aku rasa bersalah pada diri aku dan kepada mereka yang terlibat. Aku selfish dalam perkara ini. Aku pernah cakap aku dah penat nak jadi perempuan yang try hard dalam perkara ini. But, itu lah yang aku tak sedar selama ni.

Being selfish just for myself!

Lalu, apa kaitannya? Aku jadi selfish pada kriteria lelaki idaman yang aku nak. Aku lupa aku dah berjanji pada Tuhan. Aku lupa yang aku pernah ungkapkan, Aku nak jodoh itu datang dari Allah, bukan aku yang pilih. Bukan aku yang sesuka hati rasa “Oh ini lah mungkin jodoh aku” Silap. Aku tak sedar sebenarnya aku dah ingkar janji dan rayu aku itu kepada Tuhan.

Kepada dia yang datang dalam mimpi aku,

Aku tak tahu nak berkata apa..

Biarkan sahaja Allah lakukan kerjaNya. Aku berdosa kepada mu ya Allah, sebab aku pentingkan diri aku sendiri dalam soal ini.

Mungkin suatu hari, kita pasti berjumpa.. Aturan dari Tuhan. itu yang paling aku mahukan.

Aku delete nombor telefon dia, aku delete conversation dia. Semua. Sebab itu mungkin cara aku memaafkan diri aku, yang ingkar pada janjiNya. Aku selalu cakap , #jodohtakpernahsalahalamat dan #doayangbaikbaik. πŸ˜‡

Aku tak pasti dia yang aku mimpi itu baca ke tidak blog aku ni. Hahahaha.πŸ™ˆ Kepada yang membaca ini, mohon jangan kecam ataupun muntah..Hahaha. *done lap air mata perempuan Nur FarahainπŸ˜‚

By the way, aku sejenis menaip dahulu di notes handphone baru aku fikir nak publish ke tidak ke dalam blog. Ternyata, aku terasa mahu berkongsi rasa ini. Jangan tanya pasal mimpi aku itu🀐

8 comments:

  1. luahan dari hati seorang perempuan bernama Farahain...daku dapat rasakan keresahan itu

    ReplyDelete
  2. Semoga mimpi itu membawa makna yg membahagiakan

    ReplyDelete
  3. insha Allah.. Allah dah aturkan yang terbaik untuk Ain..cepat ke lambat hanya Dia yang tahu..semoga mimpi Ain jadi kenyataan. Aamiin. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehhhee.. Bile ingat balik mimpi tuhh.. Eeeee,, malu kitewww πŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™Š

      Delete
  4. Crush ke haaaa...
    Kan dah tuju lagu tu...ermmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahahaa.. Baru tuju lagu... Belumm tuju ke hati dia.. Ehh..hahaha.. 😜😜😜😜

      Delete

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.