PENGALAMAN MENONTON WAYANG DI TGV INDULGE TOPPEN JOHOR BAHRU

tgv toppen johor bahru

PENGALAMAN MENONTON WAYANG DI TGV INDULGE TOPPEN JOHOR BAHRU

Berselimut di dalam panggung wayang. Itu lah pengalaman yang aku rasai sewaktu berada di TGV Toppen JB yang bernama Infinity Hall. Best ke tidak? Gila tak best , rasa nak membuta terus. Hahaha. Aku berpeluang merasai pengalaman ini pada 4 Disember sewaktu tayangan perdana Jumanji.

Bukan itu sahaja , aku juga berpeluang untuk merasai sendiri 'makan sebelum wayang bermula' di Indulge Lounge. Selalunya kalau pergi menonton wayang , memang beli popcorn je tak pun masuk perut kosong je malas nak membeli makanan kunyah kunyah. Tapi , kali ini sampai kembung perut aku. Mana tak nya , sempat makan Salmon dan soup berserta dengan minuman Strawberry Shake mampu membuat perut aku kenyang seperti ular sawa.
tgv toppen johor bahru
Cream of chicken sebagai starter

tgv toppen johor bahru
Classic Cheese Burger

tgv toppen johor bahru
ni air abang aku yang pilih

tgv toppen johor bahru
Strawberry Shake , sedap gilos
Melangkah kaki masuk ke Infinity Hall ni , wahh. Bestnya. Paling aku tak sabar ialah bila nak rasa berselimut tu. Well , sebelum ni memang kalau tengok wayang ingat bawak baju tebal je. Tapi , yang ni best gile! Seat dia siap boleh kedepan ke belakang , kaki siap ternaik gitu.

Tapi ,

Perut ular sawa aku belum lagi 'tenang' , aku pula memang jenis kalau perut penuh tak suka nak menyandar , jadinya aku batal kan hasrat aku untuk menyandar pada awal waktu. Kebetulan pula spageti Kak Sunah sampai lambat , maka diangkutnya bawa masuk ke dalam wayang.

Kak Sunah pula pass dekat aku ,aku ni dahla hantu spageti walaupun terasa pedas tapi habis sepinggan aku bedal. Gila tak jadi ular sawa aku waktu tu. Tapi selepas bermulanya cerita Jumanji aku masih lagi tidak bersandar.
tgv toppen johor bahru
Muka sebelum badmood makanan lambat sampai.hahaha
Aku rasa bila aku dah selesa baru aku betul-betul naikkan seat dan menyandar. Peh, rasa macam nengok dekat rumah woi. Selesa sangat! Bukan itu sahaja , sound system yang terdapat di hall ini sangatlah menakjubkan. Aku sangat berpuas hati.

Tentang cerita Jumanji pula , cukup lah aku beri 6/10. Aku ni tak cerewet sangat dalam menonton wayang tetapi cerita tu pada aku simple sangat ,sedangkan marketing yang dibuat begitu 'hype' sekali. Bukan itu sahaja , aku agat meluat dengan babak pergaduhan mulut 'orang tua' watak Milo dan atuk Spencer. Mereka banyak 'menghabiskan nyawa' itu dengan cara yang sia-sia.

Tetapi , all above all aku rasa gembira sangat dapat merasa menonton di TGV Toppen ini. Yelah , wayang baru kan , benda baru siapa yang tak teruja kan nak rasa. Korang kalau nak fefeling menonton wayang ala-ala di rumah , pilihlah TGV Infinity Hall seat Indulge okay!

tgv toppen johor bahru
ni jee aku sempat amek keadaan abang aku berselimut. Hhahaha.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. hahaha.. melayankan atuk2 dalam Jumanji tu mahu berselubung dibuatnya

    BalasPadam
  2. terasa macam di rumah gitu.. syiok gila~

    BalasPadam
  3. ya Allah bestnya. kalau kak, seyes rasa nak pi lagi ^_^

    BalasPadam
  4. hahahah pedas gilerr woi spaghetti tom yam tu! apo bondoooo laaa

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.