Itulah Gambar Keluarga Saya !


Assalamualaikum.  Selalunya ain jenis kalau solat zuhur dan asar biasanya di bawah . Kadang tu membawak sampai ke isyak solat dibawah . Entahla .Memang spesis tak suka duduk dalam bilik. Rasa terkepam badan dibuatnya .

Lebih suka duduk di ruang tamu dan halaman luar rumah . Jadinya kalau lepas solat dan berdoa kan , mesti terpandang gambar ni . Sayu sangat hati ini .

Gambar ni dipandang ketika rasa bahagia , gambar ni juga dipandang ketika rasa sedih . Susunan gambar ni ain yang buat .. Nak susun gambar ni mula mula kena susun dulu dibawah sebelum gantung . 

Dah lama dah keadaan gambar ni disusun . Masa dulu tu suka tengok idea orang menyusun gambar . Jadinya yang tukang paku tu bukan la saya 🤭 Saya tukang susun mana nak pasang je .

Melihat gambar ni terasa sayu ! Everytime i sad , i always tengok gambar arwah ibu . Sumber kekuatan ku . Sedih tau bila lap air mata sendiri . Sendiri kena cakap pada diri sendiri . Ain ! You are strong ! Bila ibu meninggal banyak perkara yang berlaku . Cukup la ianya terlalu peribadi untuk diluahkan .

Bila tengok gambar ibu , ain pujuk diri sendiri . Ibu tak nak tengok anak dia ni nangis . Penat penat dia besar kan anak perempuan dia ni sampai debab 🤣🤣🤣 Dedulu orang suka cakap aku debab . Tapi ibu panggil ain Princess ! Princess Tembam. Bahahaha .

Aku percaya.  kalau nampak orang tu anak  perempuan sorang .. pastu dia kemain tembam ..Maksudnya memang mak dia bagi kasih sayang terlebih melimpah ruah la tu.  Aku dah rasa ! That why the pain of losing tu masih ada .. Tipu kalau kata dah hilang . Cuma ikhlas dan redha pada pemergian ibu tu dah lama ada ..

🤲Ya Allah ! Kau berikanlah kekuatan buat hati ini .. Semoga kau sentiasa pelihara ibu ku. . Bahagiakan dia disana. . Bahagia kan juga aku disini .. Semoga sebagaimana tabahnya arwah ibu ku ketika hidupnya. . Engkau berikanlah ketabahan itu juga kepada aku . 

Catat Ulasan

4 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.