BERLATIH LARI UNTUK MERENTAS DESA

BERLATIH LARI UNTUK MERENTAS DESA 

Assalamualaikum. Jumaat pagi dimulakan dengan aktiviti mengeluarkan peluh. Sebenarnya kan Ain memang suka bersukan pada waktu pagi. Aktiviti mengeluarkan peluh yang Ain suka sudah semestinya joging atau brisk walk. 

Ain kurang sikit kalau dah waktu petang . Momentum badan makin lemah betul. Sebab tu lebih suka pada waktu pagi , cumanya kalau tak sempat nak buat waktu pagi itu yang berganjak ke waktu petang. Anyway, hari ahad nanti akan ada merentas desa sekolah kebangsaan depan rumah Ain ni. 

Sekolah tu la sekolah kebangsaan Ain dulu-dulu. Sudah semestinya menjadi sekolah kebangsaan anak-anak jiran . Hehehehe. Dari tingkap bilik atas dah terpampang jelas banner merentas desa. 


Katanya ibu bapa dan komuniti setempat boleh turut sertai sekali. Ain pun excited la tengok track larian merentas desa tu. Lebih kurang kawasan yang selalu Ain lalu cuma ada tambahan sikit laluan di jalan lain dan hujung nya nanti akan lari depan rumah Ain juga. Jadi , Ain pun whatsapp la ibu anak jiran sebelah ni. Sebab aktiviti lari macam gini si Ainul dan Nur tu memang suka. Diorang pun semangat betul awal pagi dah siap.

Kami pun memulakan latihan bermula dari pagar depan sekolah dan terus je follow ke laluan yang telah di tunjuk melalui video yang cikgu berikan. Biasalah , dalam perjalanan tu akan ada terbehenti berhenti sekejap , kepenatan dan sempat mereka ni membuat projek sains.

Iya, Ain panggil projek sains hahaha. Diorang main sentuh pokok semalu. Tetiba Ain teringat zaman childhood. Kita kan kecik-kecik dulu memang suka sentuh pokok semalu tu. Selagi masih ade ,selagi tu kita sentuh kan. 

Sekitar 20 minit lebih tamatlah aktiviti latihan merentas desa yang kami lakukan. Sebenarnya boleh lagi laju tu sebab lebih kurang 2KM sahaja. Maklumlah , diorang sambil berborak sambil menghayati pemandangan . Bukan itu sahaja, siap nampak angsa lagi ada kawasan rumah tu bela. 



ALL THE BEST FOR MERENTAS DESA !!!

xoxo ,
Ain 💕

Catat Ulasan

0 Ulasan