KENANGAN BALIK RAYA MENAIKI KERETA API

 

KENANGAN BALIK RAYA MENAIKI KERETA API


KENANGAN BALIK RAYA MENAIKI KERETA API 

Assalamualaikum. Kalau yang tahu tu tahu la. Begitu la seketul Farahain ni , suka upload story je dekat Instagram nya @sheisfarahain . Lupa letew ada blog. Dah lama juga Ain tinggalkan blog ni sampai macam kekok juga nak menulis.

Tapi, Ain tulis cara ain yang ringkas dan simple. Cara ain yang lebih kepada menulis diari peribadi tapi boleh dibaca untuk semua orang. Gituww..

Okay, kejadian balik raya dengan kereta api ni terjadi sebab Ain dah malas nak bawak kereta kalau ke Kuala Lumpur. Malas la nak drive sampai 4-5jam . Penat. Lebih suka naik bas. Ada driver , senang letak kepala terus tidur. Tahu-tahu dah sampai. Hahaha.

Tapi raya aidilfitri pada tahun 2023 ni best sikit sebab naik kereta api . Ain naik kereta api dari JB-KL . Iya , Ain raya di Kajang bersama dengan ayah dan mama. Ayah Ain kan duduk di Kajang . Jadi , mama pula cakap raya jela dekat Kajang. Mama juga yang cadangkan pada Ain untuk naik kereta api memandangkan dia tahu Ain ni suka naik public transport. 

Dia yang cakap cuba tengok kereta api ada pukul berapa. Jadinya Ain pun bersetuju la untuk naik kereta api. Ain naik dari JB Sentral dan menuju ke Gemas. 

Dari Gemas kena transit ETS ke Kuala Lumpur. ETS kereta api yang laju. Manakala kereta api JB-Gemas itu kereta api lama. Jadi perjalanan nya agak santai namun boleh dikatakan on time. 

Nanti Ain kongsikan lagi yer.. kisah trip balik beraya menaiki kereta api ni. One of the best moment in my life.

Jumpa another posting ,

Xoxo,
Ain

Catat Ulasan

1 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.