10/366 : DIARY OF THE DAY -10 JAN 2016




Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini dah 10 hari kita berada  dalam tahun 2016 . Ini apa yang aku nak update untuk diary of the day :


  • Berhenti merungut , cari peluang !

Aku sangat terinspirasi dengan kata kata dari pengasas Alibaba.com iaitu Jack Ma . OMG !  aku rasa macam , weyh setiap hari nak dengar speech dari dia . Kata kata dia buat aku tersedar yang , kita orang muda ini selalu sangat merungut atau bahasa omputih nya COMPLAINING ! . Boleh tengok kan dekat social media bersepah sepah orang disekeliling kita hari hari kerjanya asyik merungut . Itu tak kena , ini tak kena . Untuk berjaya , stop complaining  , seek for opportunities . Itu apa yang Jack Ma cakap . Jadi , untuk kita berjaya , cari seberapa banyak peluang yang mendorong kita untuk mencapai kejayaan daripada kita merungut serta salah menyalahkan orang disekelililing kita atas kegagalan kita untuk mencapai impian .


  • Misi Kurus 

Rata rata semua orang cakap yang dia nak kurus tapi tak kurus kurus jugak . Tunjuk diri sendiri . Aku lah manusia yang macam gitu . Jujurnya , aku dah penat bagi berjuta alasan kenapa aku tak boleh kurus tak boleh fit . Padahal , aku ini jenis lasak suka kan aktiviti berpeluh . Jadi , aku tanya diri aku kenapa aku gagal lagi? . Jawapannya , aku banyak merungut . Aku tak lihat apa pencapaian yang aku dah berjaya sepanjang misi aku ini . Alhamdulilah , aku dah boleh lari atas treadmill ,jika dibandingkan ada orang yang tak mampu langsung nak berlari atas treadmill . Bukan itu sahaja , ada je orang yang kurus tapi langsung tak fit , bila bersukan je atau workout terus muntah . Jika dibandingkan dengan aku ,alhamdulilah ALLAH bagi aku kemampuan untuk join macam workout workout dekat gym itu . Konklusinya , 


"STOP COMPLAINING , SEEK OPPORTUNITIES"


Satu je aku minta pada uolls semua , 
KOMEN KATA KATA SEMANGAT UNTUK MENJAYAKAN MISI AKU INI SEHINGGA SELESAI .

Boleh kan ? . Okay , jumpa lagi nanti . Assalamualaikum dan bye ! 

Catat Ulasan

4 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.