9/366 : DIARY OF THE DAY -9 JAN 2016




Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu untuk anda semua . Alhamdulilah , malam baru sempat tengok blog comel kita ini . Ahaks !. Mohon maaf hari ini aku tak berkesempatan nak blogwalking .

 Okay straight to the point , apa yang aku nak share dalam diary of the day aku ini ialah :


  • Dapat Fortune Cookies

Seperti apa yang aku letak gambar dekat atas dan dekat Instagram aku (@farahainzfa) boleh lah follow dan like semua gambar aku nanti yer , hahaha . Hari ini aku dapat fortune cookies of course lah dari chinese person kan . Pada aku , kita hormat menghormati kepercayaan mereka , yang pecahkan fortune cookies ni lepastu baca lah apa yang ada dalam itu . Ini apa yang aku dapat :
  1. "Sucess , it is not the position where you are standing , but which direction you are going"
  2. "When you practice gratefulness , there is a sense of respect toward others"

Kalau apa yang kita dapat itu mampu menaikkan semangat kita , dan kita semakin berfikiran positif itu suatu perkara yang bagus kan . Lagipun , untuk kita kosisten bersemangat dalam menjalani kehidupan kita berhari hari  , ianya memerlukan perkara perkara yang positif disekeliling kita . Lagipun , chinese new year tahun ini jatuh pada hari jadi aku . Ahaks ! Adakah itu memberi 'ong' pada aku ? hahaha .


  • Makan dim sum

Oh , alhamdulilah , hari ini dapat merasa makan dim sum . Tapi makan sikit je . Sebab dia hidangkan pada minum pagi , so makan light light je lah kan . Teringin juga nak explore makanan cina sebab diorang punya makanan kan kebanyakkannya rebus rebus , tidak la macam kita yag berkuah dan berminyak .hahaha . Oh , orang melayu tak makan nasi , tak makan benda bersantan memang tak sah lah kan . 



Itu sahaja la apa yang aku nak kongsi dengan uolls . Aku tengah bersemangat nak kemas ruang ala ala mini office rumah aku ini . Dah berserabut sangat haih ! Sakit mata kita . Jumpa esok ye ! :)



Catat Ulasan

0 Ulasan