8/366 DAYS -8 JAN 2016


Assalamualaikum dan hai kepada semua . Diam tak diam dah 8 hari bulan dah kan . Dah seminggu kita berada dalam tahun 2016 . Alhamdulilah , ALLAH masih lagi berikan kita peluang untuk terus hidup dan menikmati rezeki rezeki daripadaNya . Okay , ini apa yang aku nak update untuk diary of the day aku :


  • Sebulan lagi birthday aku
Iya , betul , hari ini dah 8hb . sebulan lagi hari jadi aku . Ya ALLAH ,tak sangka aku dah nak masuk 25 tahun . Ada yang diusia aku dah kahwin , dah ada yang ada anak . Aku masih memegang status bujang . Jujurnya , kahwin bukan keperluan aku sekarang .(Apa kelakar sangat ayat keperluan tu) hahaha. Ya , aku masih nak kan ruang dan masa yang banyak untuk aku kongsi bersama dengan keluarga yang tersayang serta orang disekeliling aku . Sebenarnya , point dekat sini bukan aku nak sembang status bujang aku . Tapi nak ingatkan yang hari jadi aku nanti 8 februari ye . Diulang 8 februari . Hahaha . Teringin juga nak dapat banyak hadiah macam masa zaman sekolah dulu . 


Teringat dulu masa zaman kecik dulu , ayah dengan arwah ibu akan buatkan party untuk aku dan abang aku . Sebab hari jadi kitorang dekat dekat . Abang aku punya birthday 11 februari . Selang beberapa hari je harijadi aku . So , kitorang akan tiup kek sama sama lah . Seronok bila diingatkan kembali . Jadi , lagi sekali diingatkan 8 februari ini hari jadi aku ya ! . hahaha.


  • Tonton Cerita Papadom 2
Semalam kiranya hari ini punya cerita lah kan  sebab kalendar dah tunjuk 8hb , Aku tidur lambat dalam pukul 3 pagi . Terdetik dihati nak layan movie cari je dekat internet .hahaha. Aku layan cerita Papadom 2 . Ya ALLAH , sebak dan sedih aku rasa . Sebab aku dapat merasakan ianya berkait dalam kehidupan aku . Yelah , ibu aku kan dah meninggal . Sekarang ini , aku hanya ada ayah je . Aku teringat kembali macam mana ayah dengan ibu struggle besar kan kitorang adik beradik . Lepastu , macam mana ayah masih kuat dan bersemangat teruskan kehidupan sekarang tanpa ibu . Macam mana ayah kuat , macam itu juga aku nak lalui kehidupan untuk masa hadapan . Insyallah .

Kadang kita rasa annoying nya , mak ayah kita sibuk nak ambil tahu dengan siapa kita kawan , dengan siapa kita bercinta (hahaha) . Tapi , itu sebenarnya bukan annoying . Itu namanya mereka sayangkan kita . Mungkin kita rasa itu privasi peribadi yang mana ianya tidak perlu diketahui oleh mereka , hakikatnya , mereka concern dan mereka faham itu tanggungjawab mereka . Jadi , tak salah kita sebagai anak jadikan ibu ayah kita macam kawan kawan kita yang mana kita boleh juga kongsi kisah peribadi kita . Ya ALLAH ,teringat dulu masa ain belajar jauh dekat Kedah , arwah ibu setiap hari akan call ain , just untuk tanya hari ini makan apa ? , kelas okay , tengah buat apa ? . Itu sahaja hari hari . Pada aku itu tak annoying , perkara macam gitu lah yang akan buat kita lebih rapat dengan mereka . Betapa aku rindu sebenarnya panggilan dari ibu , suara ibu . Tapi , semua tu dah tinggal kenangan.


  • Lauk Air Tangan Ibu
Selalunya malam hari Jumaat ini , kawasan perumahan aku akan buat majlis yassin yang penyertaannya makcik makcik je . Ikut kan aku sebenarnya segan dan malu nak join kumpulan makcik makcik . Tapi , aku kuatkan hati aku , aku buat ini sebagai wakil kepada arwah ibu . Yelah , makcik makcik itu semua kenal arwah ibu . Takkan aku tak boleh nak join sekejap . So lepas yassin , mestilah ada program makan makan kan .  Haaa , waktu gini lah kau nak tengok makcik makcik sembang resepi masakan kuih muih masing masing . hahaha. Aku tukang dengar dan tukang gelak je lah . HAHAHA.


Ternyata aku sebenarnya rindu lauk masakan dari air tangan ibu . Fuhh , sedap macam mana sekali pun dekat kedai makan tak kan boleh lawan air tangans seorang ibu . Ikut kan nafsu food lover aku ini , nak ja tambah . Tapi , aku ingatkan pada diri aku untuk kawal makan . Sedap weh lauk tadi . Nasi putih , sambal belacan , telur dadar timun , lauk lemak nangka , ikan kembung (ikan termenung orang utara panggil ) goreng berlada , ayam blackpaper , acar nenas . Kau rasa ? Gila tak sedap .. Sedap yang amat . Rasa nak tapau je . Tapi sekali lagi aku muhasabah diri aku . Ingat kawal pemakanan. hahaha.


Okay , itu sahaja kisah yang aku nak kongsikan dengan uolls semua . Jumpa esok ye ! Selamat berhujung minggu . :)

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Assalamualaikum..liyana singgah dan follow #1408..salam perkenalan..
    jom join segmen http://beautifulofiman.blogspot.my/2015/12/segmen-bloglist-blogwalking-by.html

    BalasPadam
  2. hehe..awal nyer preparation untuk bufdy..sebulan lg kn..25 mude lg..relak..haha..

    BalasPadam
  3. Okayy kita tunggu besday awak...

    Eh awk tukar template eh? Rasanya haritu haritu singgah sini macam template lain laaa :)

    Btw, saya singgah untuk harini yaa... Esok-esok saya singgah lagi . #muah cikedd

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.