11/366 : DIARY OF THE DAY -11 JAN 2016



Assalamualaikum dan helllo kepada semua  . Hari ini dah 11 hari bulan , yang mana hari ini merupakan hari jadi Datuk Siti Nurhaliza  dan hari jadi adik aku . Hehehe . Diam tak diam , dah seminggu lebih kita dalam tahun 2016 kan . Sekejap je rasa . Jadi , diary of the day aku pada hari ini ialah :


  • Lemak berkurang 0.3 Kg
Sebenarnya , lebih kurang seminggu lebih aku tak workout , aku demam teruk , batuk batuk . Tapi , aku dah janji aku nak kurus . Itu impian aku , aku tak nak sia siakannya . Aku dah mulakan makan segenggam nasi , banyakkan minum air masak dan juga mengemas rumah untuk mengeluarkan peluh sebagai ganti aku tidak pergi bersukan . Tak sangka , dengan izin ALLAH , aku beranikan diri tadi timbang lepas aku workout tadi . Alhamdulilah , lemak aku dah berkurang sebanyak 0.3kg . Ya , bukan 3 kg . Walaupun , nampak sedikit je penurunan , tapi ada penurunan . Itu satu langkah kejayaan (small sucess) pada diri ain . Bukan itu sahaja , itu membuatkan aku jadi lebih bersemangat nak teruskan langkah mencapai impian . Doakan aku yer .


  • Followers bertambah hasil blogwalking & join giveaway/segmen
Alhamdulilah , untuk 11 hari dalam tahun 2016 ini , dah banyak juga giveaway / segmen yang aku join dan ada satu giveaway itu aku menang novel (sini ) . Itu yang buat aku jadi lebih bersemangat untuk update entri selalu dan aktif dalam dunia blog ini . Bukan itu sahaja , malah followers jugak semakin bertambah dari hari ke hari . Oh , nanti ada blogger yang buat giveaway perlukan sponsor , bagitahu ye . Aku nak sponsor ,tapi hadiah belum gempak gempak lagi . hehehe .  Komen je dekat sini okay .

Hmm , itu saja dua benda aku nak cerita untuk hari ini . Aku doakan semoga kita semua menjadi blogger yang mendapat keberkatan dari ALLAH serta dipermudahkan untuk semua urusan . Bye ! 



Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. aaaaaaa bestnya berat dh turun1!!! :(

    BalasPadam
  2. tahniah, dah turun sikit. Yosh~ gambatte!

    BalasPadam
  3. Tahniah, achievement untuk tahun baru. Hehe

    BalasPadam
  4. kan! azam taun ni pun nak try kurangkan berat badan. haha belom timbang lagi. tunggu seminggu lagi barulah timbang. yeap.. bertambah geng nak follow ni utk blog

    BalasPadam
  5. step by step.. hehe all the best ! :D

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.